וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל בוש: כל הסכם במזרח התיכון יתבסס על ביטחון ישראל

17.12.2000 / 7:21

נשיא ארצות הברית הנבחר הכריז אתמול על מחוייבותו לישראל; שר החוץ המיועד, קולין פאוול, התייחס למזרח התיכון ואמר: "חייבים להבטיח שישראל תחיה בחופש, ובביטחה; המטרה: הבאת שלום

נשיא ארצות הברית הנבחר התייחס אתמול למצב במזרח התיכון ואמר: "הממשל שלנו יעבוד עם ידידינו באירופה, במזרח התיכון ובעולם כולו להרחיב את השלום. נגן על האינטרסים של ארצות הברית במפרץ הפרסי ונקדם את השלום במזרח התיכון, כשכל הסכם סופי יבוסס על ביטחון ישראל".

בוש התבטא במסיבת העיתונאים בה הכריז על מינויו של קולין פאוול לתפקיד שר החוץ. בעקבות פרסומים לפיהם נושא המזרח התיכון לא יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשל החדש ושל משרד החוץ אמר פאוול כי "תחת ממשל בוש ארצות הברית תישאר מאוד מעורבת במזרח התיכון. אני מצפה שזה יהיה בעדיפות גדולה שלי ושל המשרד. זה יהיה מבוסס על העיקרון שאנחנו חייבים תמיד
להבטיח שישראל תחיה בחופש, בביטחון ובשלום".

עם זאת, הוא הוסיף ש"באותו זמן, אנחנו צריכים לעשות ככל שביכולתנו להתמודד עם השאיפות של הפלסטינים והאומות האחרות באזור שיש להן עניין בזה. ארצות הברית תמשיך להיות ידידה של כל הצדדים".

בלשכת ראש הממשלה הביעו אתמול שביעות רצון מדבריהם של בוש ופאוול וגורם מדיני אמר: "ארצות הברית עמדה תמיד בכל המבחנים ואין ספק שתמיכתה בישראל איתנה כסלע".

"מעריב" מפרסם הבוקר כי אמש שוחח ראש הממשלה ברק עם סגן הנשיא המיועד, דיק צ'ייני, על האיומים באזור, בעיקר מצד עירק ואירן. צ'ייני שב והדגיש בפני ראש הממשלה את התחייבות ארצות הברית לביטחון ישראל.

בנימין נתניהו, לעומת זאת, שוחח שלשום עם ג'ורג' בוש ובירך אותו. בוש אמר כי הוא עוקב בעניין אחרי ההתפתחויות הפוליטיות בישראל ושוחח עם נתניהו על "הזכרונות הנעימים מן הביקור המוצלח" שלו, לדבריו, כשנתניהו כיהן כראש הממשלה. מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אמרו: "נתניהו יכול למצוא שפה משותפת עם בוש, מפני ששניהם בראש אחד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully