וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה מאשימות את רוסיה בביצוע ניסוי בנשק בחלל

שתי המדינות אמרו כי נראה שסמוקבה בחנה נשק נגד לוויינים, במה שתיארו בתור התפתחות מסוכנת במרחב. "עלול לסכן את הלוויינים והמערכות שעליהם מתבסס כדור הארץ", הזהירו בבריטניה. במוסקבה טוענים: "ניסוי לבדיקת הציוד שלנו בחלל"

בווידאו: שיגור חללית סינית ראשונה למאדים/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: סין שיגרה חללית לא מאויישת ראשונה למאדים)

ארצות הברית ובריטניה מאשימות את רוסיה בניסוי בנשק בחלל, שעשוי לשמש לפגיעה בלוויינים. זאת הפעם הראשונה ששתי המדינות מאשימות בגלוי את מוסקבה בניסוי בכלי נשק מחוץ לכדור הארץ, על רקע החשש מפעילותה בתחום. במוסקבה דחו זאת ואמור כי היה זה ניסוי בטכנולוגיה חדשה לצורך בדיקות ציודה הצבאי בחלל.

במחלקת המדינה בוושינגטון תיארו את הניסוי בשבוע שעבר, "במה שנראה כמו נשק נגד-לוויינים בחלל", כהתפתחות מדאיגה. תת שר החוץ של ארצות הברית לנושאי ביטחון בינלאומי ואי-הפצת נשק גרעיני, כריסטופר פורד, האשים את רוסיה בצביעות אחרי שהיא אמרה כי היא רוצה להרחיב את בקרת הנשק לחלל.

"מוסקבה רוצה להגביל את היכולות של ארצות הברית בזמן שבבירור אין לה כוונה לעצור את תכנית הנגד בחלל שלה", אמר.

ראש מינהל החלל של בריטניה, הארווי סמית', אמר כי גם הוא מודאג מהניסוי הרוסי, שלדבריו היה "בעל מאפיינים של כלי נשק". לדבריו, "מעשים כאלו מאיימים על השימוש האזרחי בחלל ועשויים לגרום לפסולת שתסכן לוויינים ומערכות חלל שבהם תלוי כדור הארץ". הוא הפציר במוסקבה להיות "אחראית" ולימנע מ"ניסויים נוספים".

השבוע פורסם דוח פרלמנטרי בבריטניה, שהאשים את הממשלות האחרונות בכך ש"המעיטו מאוד" בערך האיום הנשקף מרוסיה.

חלל חללית spaceX פלקון. GettyImages
קרב על החלל. חללית של SpaceX/GettyImages

רוסיה בריטניה, ארצות הברית וסין הן ארבע מתוך מאה מדינות שהתחייבו לאמנת חלל שלפיה המרחב יהיה פתוח לכולן ולמטרות שלום בלבד. לפי ההסכם, כלי נשק נמצאים מחוץ לתחום. לטענת ארצות הברית, המערכת שאותה ניסתה מוסקבה היא אותה אחת שמפניה היא הביעה דאגה ב-2018 ומוקדם יותר השנה, כשאמרה שהיא תמרנה קרוב ללוויין אמריקני.

מפקד חיל החלל בצבא ארצות הברית, גנרל ג'יי ריימונד, אמר כי "יש ראיות" לכך שרוסיה ערכה ניסוי בנשק נגד לוויינים בחלל. "זאת עדות נוספת למאמצים המתמשכים של רוסיה לפתח ולנסות מערכות נשק בחלל והיא עולה בקנה אחד עם הדוקטרינה הצבאית הרשמית של הקרמלין, לפריסת כלי נשק שמסכנים את נכסיהן של ארצות הברית ושל בעלות בריתה בחלל".

לטענת משרד החוץ של רוסיה, שפרסם היום הצהרה, "הניסויים שבוצעו על ידי משרד ההגנה של רוסיה ב-15 ביולי לא היוו איום לעצמים אחרים בחלל, וחשוב מכך, לא הפרו את הנורמות והעקרונות של החוק הבינלאומי". עוד נאמר כי במוסקבה רואים את ההצהרות של וושינגטון ושל לונדון "מכה אנטי-רוסית כחלק מקמפיין מכוון" ביוזמת ארצות הברית שנועד להכפיש את פעילותה של רוסיה בחלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully