וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לכוכב האדום: סין שיגרה חללית ראשונה למאדים

23.7.2020 / 9:15

החללית הלא מאויישת צפויה להגיע למאדים בפברואר, אז היא תנסה לשלוח גשושית שתסרוק את השטח למשך 90 ימים. זאת המשימה העצמאית הראשונה של בייג'ינג בחלל, והיא מנסה להקרין את כוחה מול מעצמות אחרות המנסות לחקור את הכוכב

בווידאו: שיגור חללית סינית ראשונה למאדים/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: סין שיגרה חללית לא מאויישת ראשונה למאדים)

סין שיגרה היום (שלישי) בהצלחה חללית לא מאויישת למאדים, במשימת החלל הראשונה שלה שהיא מבצעת לבדה. זאת כחלק מהמרוץ המתחדש בחלל ובניסיון להציג את יכולותיה הטכנולוגיות.

החללית המריאה על גבי הרקטה הגדולה ביותר של סין, Long March 5 Y-4 בשעה 12:41 ממרכז שיגור החלל באי הדרומי הינאן. החללית צפויה להגיע לכוכב האדום בפברואר, אז היא תנסה לשלוח גשושית שתסרוק את השטח למשך 90 ימים.

אם המשימה של טיאנוון-1, "שאלות לגן עדן" - שם הלקוח משיר שנכתב לפני 2,000 שנה - תצליח, סין תהיה המדינה הראשונה שמשגרת, מנחיתה ומפעילה בשטח גשושית במשימה הראשונה שלה.

שיגור החללית הסינית טיאנון-1 למאדים 23 ביולי 2020. רויטרס
היסטוריה סינית. הרקטה ועליה החללית משוגרות למאדים, היום/רויטרס

דובר המשימה, ליו טונג'י, אמר כי האתגר הגדול יהיה כשרכב החלל יתקרב למאדים. "כשהוא יגיע בסמוך למאדים, זה קריטי שהוא יוריד מהירות", אמר לכתבים לפני השיגור. "אם הליך ההאטה לא יהיה תקין, או אם הטיסה המדויקת לא תספיק, הגשושית לא תוכל להילכד על ידי מאדים", אמר בהתייחסו לכוח הכבידה שעל הכוכב. לדבריו, החללית תהיה במסלולו של מאדים במשך כחודשיים וחצי ותחפש הזדמנות להיכנס לאטמוספירה שלו ולנחות בצורה חלקה.

הוא אמר כי מדובר במשימה מורכבת מאוד, אך הוסיף כי בסין מאמינים שהוא יהיה מוצלח ושהחללית תנחת בבטחה. ניסיון קודם של סין מ-2011 נעשה בשיתוף פעולה עם רוסיה, אך החללית הרוסית לא הצליחה לצאת מכדור הארץ והתפרקה מעל האוקיינוס השקט.

החללית הסינית כוללת כמה אמצעים מחקריים שאמורים לחקור את האטמוספירה ואת פני השטח של הכוכב, כשהיא מחפשת סימנים למים ולקרח.

שיגור החללית הסינית טיאנון-1 למאדים 23 ביולי 2020. רויטרס
שיגור החללית הסינית טיאנון-1 למאדים 23 ביולי 2020/רויטרס
שיגור החללית הסינית טיאנון-1 למאדים 23 ביולי 2020. רויטרס
שיגור החללית הסינית טיאנון-1 למאדים 23 ביולי 2020/רויטרס

שמונה חלליות - מארצות הברית, מאירופה ומהודו - כבר נמצאות במסלול של מאדים או על פני השטח שלו, כשיש עוד כמה משימות שנמצאות בעיצומן או בשלבי תכנון.

רק ביום שני שלחה איחוד האמירויות רכב חלל משלה למאדים, והייתה למדינה הערבית הראשונה שעושה זאת.

בחודשים הקרובים אמורה לשלוח ארצות הברית גשושית נוספת לכוכב האדום, שתהיה הגדולה, הכבדה והמתקדמת ביותר שאי-פעם נשלחה על ידי נאס"א.

שיגור רביעי מתוכנן למאדים, במשימה רוסית-אירופית משותפת, נדחה בשנתיים בשל הקורונה ובעיות טכניות.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully