וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גנרל פאול שוב יעשה היסטוריה

16.12.2000 / 21:50

לאחר שיאושר מינויו בסנאט יהיה פאול השחור הראשון בתולדות ארה"ב שמכהן במשרה זו; הביע תקווה כי הממשל הנוכחי יספיק להביא שלום במזרח התיכון טרם פיזורו


הנשיא הנכנס של ארה"ב, ג'ורג' וו.בוש, הודיע לפני זמן קצר, באופן רשמי כי הגנרל קולין פאוול הוא מועמדו לתפקיד מזכיר המדינה. אם יאושר מינויו של פאוול בסנאט הוא יהיה השחור הראשון הנושא במשרה זו. פאוול יחליף את מדליין אולברייט ב-20 בינואר, תאריך הרשמי בו ייערכו חילופי הנשיאים.

פאוול, בן 63, שירת 35 שנים בצבא ארצות-הברית, והיה ראש מטה הזרועות המשולבים במלחמת המפרץ בין השנים 1989-1993. בחירתו תסייע לנשיא החדש להתקרב לאוכלוסיית האפרו-אמריקאים בארה"ב ולהעלאת הפופולריות שלו. פאוול זכה בסקרים ל-80 אחוזי תמיכה, אחוז מרשים הגבוה מזה שזכה לו הנשיא הפופולרי - ביל קלינטון.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום התייחס שר החוץ המיועד לשאלת המשבר במזרח התיכון. פאוול הביע תקווה כי הממשל הנוכחי יספיק להביא הסכם בין ישראל לפלסטינים בחמשת השבועות שנותרו לו עד לחילופי הנשיאים.

פאוול הבטיח כי הוא עצמו יעשה ככל שביכולתו "להיות מעורב, ליזום, ולהעלות פתרונות יצירתיים על מנת להביא לפתרון הסכסוך ולשלום כולל. תוך שמירה על בטחונה של ישראל והתחשבות בזכויותיהם הלאומיות של הפלסטינים".









סידורים אחרנים לקראת כניסתו לבית הלבן


הממשל האמריקאי הקציב אתמול סכום של למעלה מחמישה מליון דולר לתהליך המעבר של הנשיא הנבחר לבית הלבן, ובכך נפתח למעשה תהליך העברת השלטון. נציגיו של בוש כבר קיבלו גישה למשרדים שונים, וסגן הנשיא הנבחר, דיק צ'ייני, יקבל את המפתחות למשרדים בטקס רשמי ביום חמישי הבא.

מינוי נוסף יהיה של פרופ' קונדוליזה רייס, שתהיה היועצת לביטחון לאומי (במקום סנדי ברגר). ביום שלישי הבא ייפגש בוש בוושינגטון עם קלינטון וגם עם גור, ועם כמה ממנהיגי הקונגרס החדש. ביום חמישי הוא אמור להיפגש עם נציגי השירות החשאי כדי לדון בסידורי האבטחה שלו.

הנשיא היוצא, ביל קלינטון, הגיב על תוצאות הבחירות הסופיות ואמר שהוא "גאה בשני האנשים", על שכיבדו אחד את השני במהלך המאבק. הוא הוסיף שהוא יעשה הכל כדי לעזור לבוש.
קלינטון סיפר לעיתונאים שבשיחת טלפון, שארכה כארבע דקות, "הבטחתי לנשיא הנבחר בוש את מאמציי ואת מאמציו הטובים ביותר של כל חבר בצוות הניהולי שלנו על מנת שתהיה העברה חלקה ומוצלחת".

הוא קרא לכל האמריקאים לתמוך בנשיא החדש: "לכולנו יש אחריות לתמוך בבוש ולאחד את מדינתנו סביב מכנה משותף".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully