וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 12 שעות: שלושה מקרי רצח במגזר הערבי

חוסין אבו ג'אבר, לשעבר סגן ראש עיריית כפר קאסם, נמצא באתר בנייה בפתח תקווה ללא רוח חיים. כמה כשעתיים לאחר מכן בוצע ירי לעבר גבר בן 55 בטירה, לאחר שאמש נורה למוות תושב הכפר איבטין. מתחילת השנה גבתה האלימות במגזר את חייהם של 47 בני אדם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

(בווידיאו: תושב חיפה הורשע ברצח שכנו בגלל חוב כספי, בשבוע שעבר)

שלושה מקרי רצח התרחשו תוך 12 שעות במגזר הערבי. היום (ראשון) נורה למוות גבר בן 55, תושב כפר קאסם, נורה למוות באתר בנייה בצומת גנים בפתח תקווה. הנרצח הוא חוסין אבו ג'אבר, לשעבר סגן ראש העיר ששימש בתפקיד כחמש שנים. צוות מד"א שהגיע לזירה, הסמוכה לתחנת הדלק בכביש 483, מצא אותו מחוסר הכרה, ללא סימני חיים, וקבע את מותו במקום. המשטרה מסרה כי נסיבות האירוע נבדקות.

צוות מד"א, הפרמדיק דניאל גפרי והחובש עזריה כהן, סיפרו כי "כשהגענו למקום, ראינו גבר בשנות החמישים מוטל מחוסר הכרה. הוא סבל מפציעה קשה. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו".

אילוסטרציה ניידת משטרה, 2019. שלומי גבאי
ניידת משטרה/שלומי גבאי

אבו ג'אבר שהה בפתח תקווה בענייני עבודה. "מדובר באישיות מוכרת מאד בעיר המוכר לי באופן אישי", אמר לוואלה! NEWS ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר. "הוא היה בן אדם שתמיד דגל בפתרון סכסוכים בדרכי שלום. תמיד התנדב לעזור בסולחות בכפר קאסם, גם בתקופה האחרונה. ידו תמיד לשלום. היה אהוב". הוא הוסיף כי היום יכנס ישיבה מיוחדת של מועצת העיר.

סגן ראש העיר לשעבר, חוסין אבו גאבר,. עיסא לוטפי., אתר רשמי
הנרצח בפתח תקווה, סגן ראש עיריית כפר קאסם לשעבר, חוסין אבו ג'אבר/אתר רשמי, עיסא לוטפי.

כעבור שעות התרחש רצח אחר בטירה. צוותי רפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע במקום את מותו של גבר בן 55 תושב המקום. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה והחלה באיסוף ממצאים בזירה.

לשני מקרים אלה מתווסף מקרה אחר אמש, אז גבר בן 50 נורה למוות בכפר אבטין הסמוך לחיפה. בירי נפצעו תושב הכפר באורח האנוש, שני גברים כבני 30 באורח קשה ושניים נוספים, אף הם כבני 30, באורח בינוני.

בעקבות שורת הרציחות, חברי כנסת מהרשימה המשותפת יצאו נגד הממשלה ומחו על אוזלת ידה של המשטרה בטיפול בבעיית האלימות והנשק הבלתי חוקי במגזר.

ראש הרשימה ח"כ איימן עודה, תקף את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, גם על רקע התבטאויותיו של אוחנה נגד המפגינים מול מעון ראש הממשלה. "בזמן שאוחנה מכנה אלפי מפגינים אמיצים נגד הממשלה אנרכיסטים הוא והמשטרה ממשיכים להתעלם מהאנרכיה האמיתית שארגוני הפשיעה מחוללים ברחובות שלנו".

ח"כ סמי אבו שחאדה כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מדינה שכולה צבא וכוחות ביטחון אשר יכולים לאתר את שיירות הנשק בסודן, סורייה ואירן, אף אחד לא מאמין שהיא לא יכולה למגר את הפשיעה והאלימות באיבטן וטירה וכפר-קאסם".

ח"כ יוסוף ג'בארין מחה על הבטחת הממשלה להציג תוכנית כוללת למאבק בפשיעה במגזר, שלא מומשה. "עוד לילה שחור שבו נרצחו 3 אזרחים ערבים. הרחובות שלנו הפכו לשדה קרב - אבל זה לא מעניין את הממשלה שהתחייבה, לפני יותר מחצי שנה, לתוכנית כוללת למאבק בפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

לפי עמותת יוזמות אברהם מתחילת השנה נרצחו 47 אזרחים מהמגזר הערבי. בתקופה המקבילה שנה שעברה נרצחו 38. עד סוף 2019 היו 89 נרצחים בחברה הערבית בישראל. כמו כן, ב-37 ממקרי הרצח, הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה. ב-30 הימים האחרונים בלבד נרצחו שבעה בני אדם. מבין הנרצחים ב-2020, שמונה הן נשים.

עדכון ראשון: 07:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully