וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגה ערבית בניסיון למנוע מתקפה אמריקאית

18.1.2003 / 19:15

הוועידה תיערך בטורקיה, שיזמה את המהלך; מנהיגי ערב הסעודית, מצרים, ירדן סוריה ואיראן ישתתפו; נמשכים המאמצים לשכנע את סדאם לגלות מרצונו; ארה"ב: ב-27 בינואר נכריע אם נתקוף

בטורקיה תתכנס בעוד כמה ימים וועידה בין-ערבית, בניסיון למנוע מתקפה אמריקאית ובריטית בעיראק. בוועידה ישתתפו מנהיגי ערב הסעודית, מצרים, ירדן, סוריה ואיראן. כך הודיע שר החוץ של ירדן.

ראש ממשלת טורקיה ביקר לאחרונה בכמה בירות ערביות ודן עם מנהיגיהן במאמצים למנוע מלחמה. סוריה מקדמת בברכה את הוועידה בטורקיה. עם זאת, בגלי צה"ל דווח כי מלך ירדן, עבדאללה, הביע פסימיות באשר לאפשרות למנוע מלחמה.

ערב הסעודית ומדינות ערביות נוספות ממשיכות במאמציהן למנוע מלחמה באמצעות הסתלקותו מרצון של נשיא עיראק, סדאם חוסיין, מעיראק או הפיכה צבאית נגדו, כך נמסר בסוף השבוע בכלי התקשורת בארה"ב. ה"טיימס" וה"ניו-יורק פוסט", מדווחים כי סעודיה מקדמת תכנית שעל פיה תחליט מועצת הביטחון להעניק חנינה לגנרלים עיראקיים ולנושאי משרות ציבוריות אם יסייעו להפיכה צבאית נגד חוסיין. ב"גארדיאן" דווח כי במקביל, פועלת ערב הסעודית לשלוח לבגדד משלחת של הליגה הערבית, בניסיון לשכנע את שליט עיראק לגלות למדינה ערבית אחרת.

הנשיא בוש, אמר אמש כי גילוי ראשי הנפץ הכימיים מחוץ לבגדד הוא רציני ומדאיג, ומעיד על כך שעיראק לא התפרקה מנשקה. דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר כי מה שחשוב הוא לא עצם גילוי הטילים, אלא השאלה מה עוד לא כלל סדאם חוסיין בהצהרה שמסר לאו"ם ומה עוד הוא מסתיר. "עיראק נכנסת כרגע להזדמנות האחרונה שלה, אבל התאריך 27 בינואר עדיין לא מוגדר כמועד הסופי מבחינת הממשל לפעולה, אלא כמועד לקבלת ההכרעה בשאלה האם ארצות הברית תתקוף את עיראק או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully