וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון בארה"ב: מושל אוקלהומה, שישב במסעדה צפופה, נדבק בקורונה

15.7.2020 / 23:15

קווין סטיט הרפובליקני, שהיה בעצרת של טראמפ, חשף כי הוא חולה. הוא ספג ביקורת אחרי שפרסם תמונה שלו עם ילדיו במסעדה עמוסה כשבמדינתו נרשם זינוק במספר המקרים, כמו בכל ארה"ב. יום נוסף של עשרת אלפים מקרים בפלורידה, באלבמה יחויבו לחבוש מסיכות

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ בכנס בחירות באוקלהומה: "האטו את קצב בדיקות הקורונה")

מושל מדינת אוקלהומה קווין סטיט הכריז היום (רביעי) כי הוא אובחן כחיובי לנגיף הקורונה, ככל הידוע המושל הראשון בארצות הברית שנדבק בווירוס. הוא חשף זאת בשיחת ועידה עם כתבים. "נבדקתי אתמול לקוביד-19 והתוצאות חזרו חיוביות", אמר סטיט הרפובליקני. "אני מרגיש בסדר. אתמול היו לי קצת כאבים, אבל אין לי חום". המושל אמר כי ככל הנראה הוא לא היה מדבק לפני יום שבת האחרון.

מושל אוקלהומה, שזו כהונתו הראשונה, ספג ביקורת בימים האחרונים אחרי שפרסם בטוויטר תמונה שלו ושל שני ילדיו במסעדה צפופה. זאת בזמן שגורמי הבריאות קראו לשמור על ריחוק חברתי. אוקלהומה היא אחת מכמה מדינות באזור "חגורת השמש" הסובלת מזינוק במספר הנדבקים. היום היא דיווחה על שיא יומי זה היום השני ברציפות, עם 1,075 מקרים חדשים ובסך הכול יותר מ-22 אלף.

המספרים קפצו, במיוחד בדרום ובמערב, מאז החלו המדינות בהקלות על המגבלות שהוטלו כדי להאט את קצב ההתפשטות, אך פגעו קשות בכלכלה. מספר המקרים החדשים בארצות הברית מדי יום הוא כ-60 אלף. התפרצות המגיפה בארצות הברית היא החמורה ביותר בעולם, עם קרוב לשלושה וחצי מיליון נדבקים.

מושל אוקלהומה קווין סטיט מסיר את המסיכה במהלך מסיבת עיתונאים באוקהלומה סיטי, 30 ביוני 2020. AP
לא מרבה לחבוש אותה בפומבי. סטיס מסיר מסיכה, בחודש שעבר/AP

סטיט, בן 47, מעודד את תושבי המדינה לחבוש מסיכות, אך הוא עצמו עושה זאת רק לעתים רחוקות בפומבי. בנוסף לכך, הוא לא הורה על חובת עטיית מסיכה בשטחה של אוקלהומה. המושל אמר שהוא יבודד את עצמו ממשפחתו ויעבוד מהבית עד שיהיה זה בטוח "לחזור לשגרה".

המושל היה אחד מאורחיו של הנשיא דונלד טראמפ, שבעצמו אינו מתלהב מעטיית מסיכות בפומבי, בעצרת שקיים בטולסה, אוקלהומה, ב-20 ביוני. מאז אותה עצרת, מספר המקרים במחוז עלה ליותר מ-5,200 - עלייה של 219% בארבעת השבועות האחרונים, על פי ניתוח של רויטרס. שמונה מאנשי הקמפיין של טראמפ אובחנו כחיוביים לפני האירוע.

סטיט הוא אולי המושל הראשון בארצות הברית שמאובחן חיובי לנגיף, אך כמה בכירים אחרים ברחבי המדינה נדבקו אף הם, בהם ראשת עיריית אטלנטה קיישה לאנס בוטומס והתובע הכללי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, שביטל פגישה מתוכננת עם סגן הנשיא מייק פנס אתמול. לדבריו, אין לו תסמינים והוא לוקח תרופה שרשם לו רופאו.

דונלד טראמפ בעצרת הבחירות בטולסה, אוקלהומה - 21 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
זינוק במספר המקרים במחוז. טראמפ בעצרת בטולסה, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

בפלורידה, מוקד של ההתפרצות המחודשת, דווח היום פעם נוספת על עשרת אלפים מקרים חדשים ביממה, מה שהעלה את המספר הכולל במדינה ל-300 אלף. מספר המתים ירד, 112 בהשוואה ל-133 - שיא יומי - שנרשם יממה קודם לכן.

באלבמה השכנה, המושלת הרפובליקנית קיי אייוי שינתה בעמדתה והורתה לכל התושבים לעטות מסיכות, החל ממחר, לאור המגמה השלילית.

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully