וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצורי המחאה בבלפור שוחררו: "המשטרה ניסתה להוציא עלינו את הכעס"

בית המשפט שחרר את שמונת העצורים מהעימותים לאחר ההפגנה מול מעון ראש הממשלה, שלושה מהם ישהו במעצר בית. מחוץ לאולם הם טענו לאלימות מצד שוטרים: "אף אחד לא לקח אחריות על המעצר שלי, שני קצינים זרקו אותי". המשטרה: "נאפשר את חופש הביטוי ללא פגיעה בציבור וברכוש"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שוחררו כמה מהעצורים מהמחאה מול בית רה"מ בירושלים, היום)

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (רביעי) שלושה מהמפגינים בעימותים לאחר המחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים למעצר בית עד ליום ראשון. שני עצורים נוספים שוחררו ללא תנאים מגבילים, ועל עוד שלושה נאסר להתקרב למרחק של מאה מטרים מהמעון בבלפור במשך שבועיים.

מחוץ לבית המשפט מתחו ביקורת על מעצרם על ידי המשטרה. "זאת הייתה הפגנה קשה עם אירועים קשים, אבל התחושה שלי היא שהמשטרה מנסה לתפוס כמה 'שעירים לעזאזל' ולהלביש עליהם את הכעס על מה שקרה", אמר אחד העצורים, עו"ד גונן בן יצחק. "כשרוצים להאריך מעצר של שני חבר'ה צעירים ללא עבר פלילי, שרק רצו לממש את זכאות המחאה, זה לא סביר. המאבק הוא גם על החופש שלנו להפגין ולהתבטא".

הארכת מעצר לחשודים הפרות סדר בהפגנה מול בית רה"מ, שלום, ירושלים 15 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
"המשטרה מנסה לתפוס כמה 'שעירים לעזאזל'". רמבם ובן יצחק, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

"הייתי במקום הלא נכון ברגע הלא נכון ונעצרתי", שחזר בן יצחק את מעצרו. "העובדה ששכבתי במקום שבו הייתי, ושמתי ידיים על הראש וניסיתי להימלט מהזרם הכואב של המים - אם לזה קוראים הפרת סדר ציבורי אז אני לא מצליח להבין מה זה הפרת הסדר הציבורי. אנחנו מגני אלימות, אבל לנסות לדכא את המחאה באמצעות תפיסת אנשים באקראי זאת לא דרך נכונה".

עצור נוסף ששוחרר הוא הפעיל החברתי יגאל רמבם, שטען כי השוטרים פעלו באלימות במהלך מעצרו. "נעצרתי על המדרכה בזמן שהייתה הפגנה. אף שוטר לא לקח אחריות על המעצר שלי, פשוט זרקו אותי שני קצינים לאוטובוס", סיפר. "ראיתי בריקדות וכאסח ואמצעים לפיזור הפגנות. וראיתי גם בקבוקי מים עפים לעבר השוטרים. אני פעיל פוליטי 14 שנה ומתנגד מאז ומתמיד לאלימות. אם יש אלימות - שהמשטרה תחקור".

עימותים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 14 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
עימותים לאחר המחאה, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מנגד, במשטרה דחו את הטענות לאלימות מצד שוטרים במהלך פיזור המחאה אמש. "מאות הפרו את הסדר במרכז העיר, יידו אבנים, ביצים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, ובנוסף גרמו נזק רב וונדליזם לרכוש בתי העסק. מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד נתן הוראה לפזר את מפירי הסדר. משטרת ישראל תאפשר קיומה של מחאה וחופש הביטוי, אך לא תאפשר פגיעה בציבור וברכוש", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully