וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בקואליציה: גנץ שוקל חופש הצבעה להצעה לאסור טיפולי המרה

במפלגה בוחנים אם לאפשר לחברי הכנסת להצביע בניגוד לעמדת הממשלה, לאחר שהליכוד תמך בהצעה להקים ועדת חקירה לשופטים. הצעת החוק שיזם ח"כ הורוביץ הייתה אמורה לעלות היום לאישור הממשלה, אך נדחתה לשבוע הבא. לפיה, ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולים לשינוי נטייה מינית

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: הכנסת הצביעה נגד הקמת ועדת בדיקה לניגוד ענייני שופטים, בשבוע שעבר)

בכחול לבן שוקלים היום (רביעי) לתת לחברי המפלגה חופש הצבעה על הצעת החוק שתאסור טיפולי המרה. זאת, בניגוד לעמדת הממשלה שחבריה היו אמורים להצביע נגד ההצעה, בדומה לרוב ההצעות מטעם האופוזיציה.

ההחלטה התקבלה ברקע החלטת הליכוד לתמוך רשמית בשבוע שעבר בהצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון וברקע חיכוכים נוספים עם הליכוד.

ההצבעה על הצעת החוק בקריאה טרומית הייתה אמורה לעלות היום למליאה, אך נדחתה לשבוע הבא בהתאם לסיכום של כחול לבן עם יוזם ההצעה, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ. בכחול לבן אמרו כי יחליטו עד אז באופן סופי אם לאפשר חופש הצבעה לחברי המפלגה כדי שיוכלו להצביע "על פי צו מצפונם", כלשונם, ולא על פי עמדת הקואליציה.

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן. נועם מושקוביץ
הקרבות בקואליציה נמשכים. גנץ/נועם מושקוביץ

הצעת החוק של הורוביץ קובעת כי ייאסר על פסיכולוגים לבצע טיפולי המרה, טיפולים שמטרתם לשנות נטייה מינית, ולקבוע עבירת משמעת בשל הפרת הוראה זו. בהצעה נכתב כי פסיכולוג שימצא אשם בעבירת משמעת זו, יותנה רישומו בפנקס הפסיכולוגים לתקופה שלא תפחת מחמש שנים. כמו כן, לפי הצעת החוק, הפרת הוראה זו תהווה עבירה פלילית.

ניצן הורוביץ במליאת הכנסת, 1 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ההצבעה נדחתה לשבוע הבא. הורוביץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אמר בתגובה כי "זאת שעת המבחן לכחול לבן, הליכוד ולכל מי שפיקוח נפש ודיני נפשות עומדים לנגד עיניו. כל גורמי המקצוע המובילים קבעו שלא מדובר בטיפולים אלא בהתעללות נפשית ולעיתים פיזית שהתוצאה היחידה שלה היא דיכוי והשחתת נפשם של צעירים להט"ב. אנחנו קוראים לחברי כחול לבן, הליכוד והרשימה המשותפת, אל תקריבו את חייהם ובריאותם של נערים ונערות בגלל פוליטיקה קטנה".

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully