וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים בארה"ב: על הממשל ללחוץ על ירדן להסגיר את המחבלת מסבארו

15.7.2020 / 14:05

קואליציה של 18 קבוצות שונות, בהן איפא"ק, דורשת להשתמש בכל האמצעים כדי שהממלכה תסגיר את אחלאם תמימי כדי שתעמוד לדין בארה"ב. לאחרונה הגביר ממשל טראמפ את הלחץ על הירדנים, תוך איום בקיצוץ הסיוע

נועלים לתמיד את הגבול בין ירדן וישראל. מובלעת צופר היום/-

(בווידאו: מובלעת צופר חוזרת לריבונות ירדנית, אפריל)

קבוצת ארגונים יהודיים קוראת לממשל האמריקני להגביר את הלחץ על ירדן כדי שזו תסגיר מחבלת פלסטינית שהייתה מעורבת בפיגוע במסעדת סבארו ב-2001. בפיגוע, אחד הקשים ביותר באינתיפאדה השנייה, נהרגו 15 בני אדם, בהם שני אמריקנים.

18 קבוצות קראו בהצהרה להגביר את הלחץ על ירדן, בעלת ברית חשובה של ארצות הברית, כדי שזו תסגיר את אחלאם תמימי למשפט בארצות הברית בהתאם להסכם הסגרה ביניהן. הארגונים היהודיים אמרו כי יש להפעיל את מירב הלחץ האפשרי, כולל קיצוצים בסיוע האמריקני לממלכה ההאשמית.

ההצהרה, שפורסמה ביום שני, נחתמה על ידי קבוצות ימין וכן קבוצות מרכזיות יותר, כמו הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וגם השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק.

תמימי מבוקשת בארצות הברית באשמת קשירת קשר לשימוש בנשק להשמדה המונית נגד אזרחים אמריקנים. ירדן כבר הדפה ניסיונות קודמים של ארצות הברית להסגירה, בין היתר בטענה שהיא כבר ריצתה מאסר בישראל, אך ממשל טראמפ אמר לאחרונה כי הוא ישקול את הקפאת הסיוע כאמצעי לחץ. באופן פומבי, ירדן לא הגיבה לנושא.

אחלאם א-תמימי, שהורשעה במעורבות בפיגוע במסעדת סבארו. ללא קרדיט, אתר רשמי
מתגאה במספר ההרוגים הגבוה. אחלאם תמימי/אתר רשמי, ללא קרדיט

בית משפט בישראל גזר עליה 16 שנות מאסר, אך היא שוחררה בעסקת שליט ב-2011 ועברה לירדן. שם, היא מרבה להופיע בתקשורת, כשהיא לא מביעה חרטה על הפיגוע ומביעה שביעות רצון ממספר ההרוגים הגבוה.

בין הקורבנות הייתה מלכה רות, אזרחית אמריקנית-ישראלית בת 15. אביה, ארנולד, מוביל את הקמפיין למען הסגרת הסייענית הפלסטינית.

"הגיע הזמן לשים סוף לחוסר הכבוד של ירדן למחויבויות החוקיות, הדיפלומטיות והמוסריות שלה להסגרת תמימי לארצות הברית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully