וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ חזר בו: סטודנטים זרים שלומדים ברשת לא יגורשו מארה"ב

14.7.2020 / 23:41

אחרי שהארוורד, MIT ושורת מוסדות אקדמיים וחברות גדולות עתרו נגד הבית הלבן, בוטלה ההחלטה לגרש את מי שיעביר את כל הסמסטר הקרוב רשת בשל הקורונה. סטודנטים זרים, שכמיליון מהם לומדים בארה"ב, מהווים מקור הכנסה חשוב. בממשל עדיין שוקלים הגבלות אחרות

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: טראמפ חובש מסיכה בפומבי לראשונה מאז פרוץ המגיפה)

ממשל טראמפ נטש הניסיון לאלץ סטודנטים זרים לעזוב את ארצות הברית במקרה שכל השיעורים שלהם יילמדו ברשת בשנת הלימודים הקרובה.

בתפנית דרמטית מהמדיניות שהוכרזה רק בשבוע שעבר, הגיע הערב (שלישי) הממשל להבנות עם האוניברסיטאות הארוורד ו-MIT, שעתרה נגד ההחלטה, ולפיהן המצב הקודם יישאר על כנו. בעקבות ההסדר, הסוגיה לא תידון בבית משפט במסצ'וסטס. הדיון נמשך ארבע דקות בלבד, ובסיומו הוכרזה שמירה על הסטטוס-קוו.

האוניברסיטאות טענו כי המדיניות אינה חוקית ותפגע בהן. אליהן הצטרפו שורת מדינות בארצות הברית, חברות גדולות וקולג'ים ואוניברסיטאות נוספות, בשורת עתירות שהוגשו נגד המהלך. עם זאת, בכיר במשרד לביטחון המולדת אמר כי הממשל עדיין מתכננן לפרסם תקנה בשבועות הקרובים, בנוגע לשאלה אם סטודנטים זרים יכולים להישאר בארצות הברית אם השיעורים שלהם מקוונים בלבד.

הכניסה לאוניברסיטת הרווארד. AP
הדיון המשפטי הסתיים בתוך ארבע דקות. הרוורד/AP

יותר ממיליון סטודנטים זרים לומדים במוסדות ההשכלה הגבוהה בארצות הברית, ורבים מהם תלויים בהם כלכלית, לאור העובדה שהם לרוב משלמים שכר לימוד מלא. מוסדות חינוך רבים בארצות הברית מתקשים להתמודד עם הקשים הלוגיסטיים בהמשך קיום שיעורים פיזיים בעוד שמגיפת הקורונה לא דועכת ברחבי העולם, ומחריפה בארצות הברית, במיוחד בקרב צעירים.

ההכרזה של הממשל בשבוע שעבר הפתיעה אוניברסיטאות וקולג'ים רבים, שהיו בעיצומן של תכניות לקראת הסמסטר הקרוב, בניסיון לאזן בין הזינוק בנדבקים במדינות רבות לבין הרצון לשוב לכיתות. הארוורד, למשל, מתכננת לקיים את כל השיעורים ברשת בשנה האקדמית הקרובה.

הנשיא דונלד טראמפ, שדוחף לפתיחת בתי הספר ברחבי המדינה בסתיו הקרוב, אמר כי הוא חושב שהתכנית של האוניברסיטה היוקרתית היא "מגוחכת".

נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ במהלך נאומו באירוע ה-4 ביולי בבית הלבן - ארצות הברית 2020. רויטרס, רויטרס
חושב שלימודים מקוונים הם "מגוחכים". טראמפ בנאום לרגל 4 ביולי/רויטרס, רויטרס

הפרשה החלה כששירות ההגירה והמכסים הודיע שהוא יחדש את המגבלות הקבועות בוויזות הניתנות לסטודנטים זרים - F-1 ו-M-1 - על מספר השיעורים המקוונים שהם יכולים לקחת אם הם רוצים להמשיך להישאר בארצות הברית. אלו הוקפאו בשל המגיפה, ומוסדות אקדמיים רבים הניחו שהן יוארכו, ולא יוחזרו.

הגורם במשרד לביטחון המולדת, שדיבר בעילום שם, אמר כי התקנה העתידית בנושא עדיין נמצאת תחת דיונים. לדבריו, במשרד בוחנים אם להתייחס בצורה דומה לסטודנטים זרים שכבר שוהים בארצות הברית לאלו המבקשים להיכנס אליה בפעם הראשונה.

התובע הכללי של קליפורניה, חבייר בסרה, שהוביל תביעה נפרדת נגד התקנות, כתב בהצהרה כי "הפעולות השרירותיות" של טראמפ מעמידות בסכנה את בריאות הסטודנטים והקהילה.

"בזמן של משבר כלכלי ובריאותי, אנחנו לא צריכים שהממשל הפדרלי ידאיג את האמריקנים או יבזבז את הזמן והמשאבים של כולם עם החלטות מסוכנות", אמר.

רשות ההגירה ומשרד המשפטים לא הגיבו בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully