וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צפון קוריאה אשמה בהפסקת השיחות

רויטרס

17.1.2003 / 23:35

דובר הבית הלבן: הבהרנו שאנו מוכנים לדבר על הפסקת תכנית הגרעין אך צפון קוריאה בחרה לבודד עצמה מהקהילה הבינלאומית; פאוול: אנו מעוניינים לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות

הבית הלבן האשים היום את צפון קוריאה במבוי הסתום אליו הגיעו השיחות בין שתי המדינות. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא בוש הבהיר את נכונותו לנהל מו"מ עם פיונגיאנג על התפרקותם מנשק גרעיני. "אנחנו לא מעוניינים בהסלמת המשבר. אנחנו לא רוצים מלחמה", אמר מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול בראיון לעיתון גרמני. "אין לנו כוונות עויינות כלפי צפון קוריאה... אנו מעוניינים לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות", אמר.

דובר הבית הלבן, ארי פליישר, אמר היום כי צפון קוריאה בחרה לבודד עצמה מהקהילה הבינלאומית. "הבהרנו כי אנו מוכנים לדבר עם צפון קוריאה על פירוק תוכנית הגרעין שלה", אמר והבהיר: "צפון קוריאה בחרה לפתח נשק גרעיני. לבודד עצמה מהעולם ולא לדבר עם ארה"ב". לדבריו, גם נשיאה החדש של דרום קוריאה, רון מו היון ניסה לשכנע את הצפון להפסיק את פרויקט הגרעין ולהידבר עם ארה"ב אך פיוניאנג סירבה נחרצות להצעה.

פליישר אמר כי ארה"ב מקדמת בברכה את נכונותה של דרום קוריאה להידבר עם הצפון במסגרת אותה התחיל הנשיא הקודם, קים דאו-ג'אנג. "אנחנו ממשיכים בתמיכתנו, כפי שהבהיר זאת הנשיא בוש בזמן ביקורו של נשיא דרום קוריאה הקודם בארה"ב, בשיחות בים שתי הקוריאות".

השבוע דחתה צפון קוריאה את הצעת ארה"ב להענקת סיוע למשק האנרגיה שלה, והגדירה את ההצעה "דרמה שקרית". בהודעה שפירסם משרד החוץ בפיונגיאנג נאמר כי "דברי האמריקאים על אספקת אנרגיה ומזון הם הבטחת סרק, משום שהם מיועדים להתבצע רק לאחר שצפון קוריאה תפורק לחלוטין מנשקה". בהודעה הודגש כי התנאי היחיד לכל הידברות של צפון קוריאה היה ונותר הסכם אי-לוחמה עם ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully