וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכפו בנייה לא חוקית והותקפו: פקחי רשות הטבע והגנים חולצו מהר מירון

שני הפקחים הגיעו לשמורה להדבקת צווים על מבנים אירעיים ונתקלו בתושבי בית ג'אן שלא אפשרו להם להתקדם. הם נטשו את רכבם, שהתהפך והועלה באש. התקרית מצטרפת לשני אירועים בסוף השבוע בחוף בצת שבהם הותקפו אנשי הרשות. המשטרה: "לא נאפשר פגיעה בפעילות רשויות החוק"

בווידאו: מנכ״ל רשות הטבע והגנים מתייחס לאירוע החמור בשמורת הר מירון/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: מנכ"ל רשות הטבע והגנים מגנה את התקרית בהר מירון, היום)

פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו היום (שני) בליווי משטרה לפעילות של הדבקת צווים על מבנים אירעיים בלתי חוקיים בשמורת הר מירון, ומצאו עצמם מוקפים בתושבי בית ג'אן שלא אפשרו להם להתקדם. צמד הפקחים חשו בסכנה ונטשו את הרכב, שהתהפך והועלה באש. המשטרה חילצה את הפקחים מהמקום ללא פגע, ופיזרה את ההמון.

משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים מסרו בהודעה משותפת כי הן רואות באירוע מקרה חמור של אי-כיבוד החוק ונציגיו. במשטרה אמרו כי לא יאפשרו פגיעה בפעילות רשויות החוק ומוסדות השלטון. "חקירה מקיפה נפתחה לאיתור המעורבים ולמיצוי הדין עמם", הוסיפו.

רכב הפוך של פקחי רשות הטבע והגנים לאחר עימות עם תושבי בית ג'אן בשמורת הר מירון, 13 ביולי 2020. רשות הטבע והגנים
הרכב ההפוך של פקחי רשות הטבע והגנים בהר מירון, היום/רשות הטבע והגנים

החברה להגנת הטבע גינתה את המקרה. "החברה להגנת הטבע מחזקת את פקחי רשות הטבע והגנים שהגיעו לשטח על מנת לבצע את תפקידם, בשמירה על הטבע של כולנו", נמסר. "החברה להגנת הטבע מגנה בתוקף כל גילוי של אלימות וקוראת לגורמים האחראים, לפעול באופן מיידי, להגנה על הפקחים, לפני שיקרה פה אסון".

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, גינה את המקרה גם הוא. "היה שם ניסיון לינץ' בעובדי מדינה, באנשים שבאו לאכוף את החוק. דבר זה אסור שיעבור בשלום", מסר.

פקחי רשות הטבע והגנים חולצו מהר מירון לאחר שהותקפו ורכבם נשרף. 14 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
שריפת הרכב ההפוך של פקחי רשות הטבע והגנים, היום/אתר רשמי, אין

התקרית מצטרפת לתקיפת אנשי רשות הטבע והגנים בחוף בצת בסוף השבוע האחרון. חבורת צעירים שיכורים שנפשו במקום התבקשו לפנות את הרמקול שהיה ברשותם, והיווה מטרד לציבור המתרחצים. הפקחים הזעיקו למקום כוח משטרה, שרשם לחשוד קנס בסך 1,460 שקלים על הקמת רעש ואי-ציות לפקח. עם זאת, המשטרה ביקשה מפקחי רשות הטבע והגנים לא להחרים את הרמקול, מפני שהחשוד היה שיכור.

החשודים באלימות ויידוי אבנים כלפי פקחי שמורת הטבע בחוף בצת 13 ביולי 2020. -, אתר רשמי
הצעירים החשודים באי-ציות לפקחים בחוף בצת/אתר רשמי, -

באירוע נוסף באותו היום ובאותו המקום, הפקחים תצפתו על חבורה נוספת של צעירים ששתו אלכוהול במשך ארבע שעות, שבסיומן עזבו את החוף כשהשאירו מאחוריהם פסולת רבה. אנשי רשות הטבע והגנים רשמו לכל אחד מתשעת החשודים דוח בסך 730 שקלים, וגם במקרה זה נדרשו לסיוע משטרתי.

החשודים באלימות ויידוי אבנים כלפי פקחי שמורת הטבע בחוף בצת 13 ביולי 2020. -, אתר רשמי
הפסולת שהותירו אחריהם הצעירים בחוף בצת/אתר רשמי, -

גורם בכיר ברשות הטבע והגנים אמר כי "שוטר שהוזעק ביקש מהפקחים שלא לתפוס את הרמקול מכיוון שהצעיר שיכור". במקרה השני אותו יום בו נדרשו הפקחים לסיוע משטרתי על מנת לזהות את החשודים השוטר ראה כי מדובר בחבורה של ילדים בני 18 שיכורים שעומדים לנהוג ברכביהם "אך החליט לא לעשות עם כך דבר מעבר לסיוע בזיהוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully