וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מזהיר: "העולם יגיע לקיצו מתגובת שרשרת וולקנית"

22.7.2020 / 0:01

מדען טוען שסוף העולם עלול להגיע אם הר געש גדול יתפרץ ויצור תגובת שרשרת ברחבי העולם - והפתרון שלו: קנו מסיכות גז ותתחילו לחשוב על מעבר לכוכב לכת אחר

לבה מהר הגעש קילוואה בהוואי נשפכת אל הים/צילום: רויטרס, יוטיוב, עריכה: שניר דבוש

תגובת שרשרת וולקנית זה בהחלט אקורד הסיום המושלם לשנה המזעזעת הזאת. הסופר האמריקאי סטפן פטרנק חשף בשיחת הטד שלו כיצד התפרצות אחת ענקית של הר געש בעתיד (אולי הקרוב) עלולה להוביל לתגובת שרשרת של הרי געש - דבר שיביא לקץ האנושות. עוד ב-2014 הוא אמר: "אנחנו לא חיים על כוכב לכת נחמד ויציב. זה בעיקר סלע וברזל מותך ויש במרכזו כור גרעיני ששומר עליו חם. אנחנו בסה"כ צפים עם רפסודות ההצלה האלו שעל הסלע המותך הזה. 98 אחוזים מכל המינים שעל כדור הארץ נכחדו והרי געש הם הסיבה הגדולה ביותר לכך".

מר פטראנק המשיך לחשוף כיצד ההיסטוריה מראה כי אירוע כזה אפשרי. הוא הוסיף: "מתוך 11 מקרי ההכחדה הגדולים ביותר, ארבע נגרמו כתוצאה מהרי געש. מחקרים מקשרים בין ההכחדה הטריאסית המאוחרת להתפרצויות געשיות והשפעותיהן - ומחקר חדש קושר את ההכחדה המדהימה הזו של החיים - 95 אחוז מהחיים על כדור הארץ - להרי געש שהיו פרוסים ברחבי העולם והתפרצו יחד באותו זמן. הם התפרסו לאורך מה שנקרא היום ניו ג'רזי ועד למרוקו. בעברנו כדור הארץ נפתח פעמים רבות - הודו הוא תוצא של פעילות וולקנית".

צפו בשיחת הטד שלו:

פטראנק פירט את תוצאות הלוואי של אירוע שכזה וכיצד הוא יכול להביא לחורף גרעיני. הוא הוסיף: "הפעילות הוולקנית ממלאת את השמים בפיח ואפר לוהט, קוברת כל דבר חי וחוסמת את השמש למשך כל כך הרבה קיצים. הצמחים ביבשה והפלנקטון בים מתים - וכשהם מתים, אנחנו מתים. הרי הגעש יכולים גם לייצר כל כך הרבה פחמן דו חמצני, עד שהם יחממו את כדור הארץ בצורה מאסיבית וייצרו אפקט חממה משתולל - שזה ההפך ממה שאנו מצפים מהם בדרך כלל".

פטראנק אומר שיש לו פתרון פשוט שיכול להציל חיים של רבים. הוא המשיך: "כשחיברתי את הדברים, הגעתי לרעיון מוזר. נכנסתי לאמזון כדי לבדוק מה מצב המלאי של מסכות הגז וכמה טובות הן. מסכות גז הן הביטוח הזול ביותר שנוכל לקנות לעצמנו. הן לא תופסות מקום רב והן יכולות לשמש אתכם לזמנים קשים. הפתרון האולטימטיבי לחיים על כוכב לכת כמו שלנו, שהוא באמת לא יציב ולא יחזיק מעמד לתמיד - הוא למעשה לעבור מכאן. בעוד ארבע וחצי מיליארד שנה, השמש תשאב אותנו פנימה והמין שלנו בסופו של דבר ימות אם לא נתיישב בכוכבי לכת אחרים". אפילו לטורקיה אנחנו לא יכולים לטוס כרגע - אז לכוכב אחר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully