וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו מהבסיס למסיבות: זעם ביפן אחרי שעשרות חיילים אמריקנים נדבקו בקורונה

13.7.2020 / 11:38

באי אוקינאווה, שבו שוהים רוב הכוחות האמריקניים, קוראים לנקיטת אמצעי זהירות ושקיפות יעילים יותר אחרי ההתפרצות בבסיסים. תושבים רבים מתנגדים לנוכחות האמריקנית, והמושל אמר כי היו דיווחים על יציאות של חיילים בעת חגיגות 4 ביולי. "התושבים המומים"

צילום: רויטרס

(בווידאו: זעם ביפן אחרי שעשרות חיילים אמריקנים נדבקו בקורונה)

מושל האי היפני אוקינאווה דורש מצבא ארצות הברית להפעיל אמצעי תקיפים יותר ולנהוג בשקיפות רבה יותר, אחרי שנחשף כי עשרות נחתים אמריקנים בכמה בסיסים נדבקו בנגיף הקורונה בימים האחרונים.

מתוך 62 הנחתים שאובחנו באוקינאווה מיום שלישי ועד אתמול, 39 היו בבסיס האווירי של הנחתים בפוטנמה, 22 בבסיס האנסן ואחד בבסיס קינסר. במהלך היום (שני), ערוץ אשאי המקומי דיווח על 32 מקרים נוספים בפוטנמה.

"אנחנו נשתף פעולה כפי שצריך בנושא הזה", אמר מזכיר ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, בתדרוך לכתבים. "יפן וארצות הברית חולקות מידע לגבי הפעילות של אותם גורמי צבא שנדבקו".

בסיס אווירי של צבא ארצות הברית באוקינאווה, יפן, יוני 2016. רויטרס
בסיס אווירי של צבא ארה"ב באוקינאווה/רויטרס

אוקינאווה מארחת את רוב הכוחות הצבאיים האמריקניים ביפן, שבריתה עם וושינגטון עומדת בלב מדיניות ההגנה שלה מאז תום מלחמת העולם השנייה. עם זאת, תושבים רבים באי קושרים את הבסיסים לבעיות שונות, מפשיעה ועד לתאונות, ודורשים את צמצום היקף החיילים או את עזיבתם המלאה.

מושל מחוז אוקינאווה, דני טמאקי, אמר אתמול כי זה "מצער מאוד" שהיו כל כך הרבה נדבקים תוך פרק זמן כה קצר, והוא הוסיף כי התושבים "המומים" מהחדשות.

"אני לא יכול שלא להטיל ספק רב ביחס לצעדים שנקט צבא ארצות הברית כדי למנוע את ההדבקות", אמר. הוא הוסיף כי היו דיווחים על כך שחיילים יצאו מהבסיסים למסיבות חוף וביקרו באזורי בילוי ליליים סביב יום העצמאות האמריקני שצוין ב-4 ביולי.

הפגנה נגד בסיס הצבא האמריקניים ביפן, טוקיו, 19 ביוני 2016. AP
מפגינים בטוקיו נגד הנוכחות האמריקנית במדינה, 2016/AP

חיל הנחתים של ארצות הברית פרסם בפייסבוק פוסט שבו נכתב כי הוא אוסר על פעילויות מחוץ לבסיס, בכל המתקנים ברחבי אוקינאווה, למעט צרכים חיוניים כמו טיפולים רפואיים שאושרו על ידי גורם פיקודי.

דובר מטעם צבא ארצות הברית אמר כי "אנו מנסים להגביל כמה שיותר קשר (עם תושבים מקומיים), ובמקביל לאתר את המגעים של הנדבקים".

על פי האתר הרשמי של המחוז, מספר הנדבקים באוקינאווה, להוציא את הבסיסים האמריקניים, הוא 148, עם שבעה מקרי מוות. ביפן כולה, אובחנו קרוב ל-22 אלף נדבקים ואלף מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully