וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי והירוקים חתמו על הסכם עודפים

17.1.2003 / 14:44

במפלגת שינוי אמרו כי ההסכם עם הירוקים נוח להם מפני שהם אינם מזוהים לא עם הימין ולא עם השמאל; החתימה על ההסכם באה לאחר שבשינוי השיבו בשלילה להצעות של הליכוד והעבודה

שינוי ומפלגת הירוקים חתמו היום על הסכם עודפים לקראת הבחירות לכנסת. במפלגת שינוי אמרו כי ההסכם עם הירוקים נוח להם, מפני שהמפלגה אינה מעוניינת להיות מזוהה לא עם הימין ולא עם השמאל.

ההסכם בא לאחר שאתמול נמסר כי שינוי לא תחתום עם הסכם עודפים עם אף מפלגה, על אף שקיבלה הצעות מהליכוד והעבודה, מחשש שיריביה הפוליטיים ישתמשו בכך כדי לנגח אותה ולשייך אותה לגוש הימין או לגוש השמאל.

בשינוי, שמציגה עצמה כמפלגת מרכז, ובמידה רבה שואבת מכך את כוחה, חוששים כי שיוכה לצד זה או אחר יגזול ממנה קולות. המפלגה היחידה שעמה רצתה שינוי לחתום על הסכם עודפים היתה ישראל בעלייה, על אף שהיא מזוהה עם הימין. ואולם ישראל בעליה התחייבה כבר להסכם עם האיחוד הלאומי.

ח"כ אברהם פורז, מספר 2 בשינוי, אמר ל"הארץ": "לא רצינו שיריבנו משני הצדדים יחגגו. מה גם שחתימה על הסכם כזה מחייבת קרבה אידיאולוגית ברורה, ואנחנו מפלגת מרכז". ואולם, כעת נמצא הפתרון, ושינוי מצאה מפלגה שאינה מזוהה עם אף אחד מהגושים הפוליטיים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully