וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיונון ענק לכד יאכטה בתחרות על שם ז'ול ורן

17.1.2003 / 10:12

רב החובל של "ג'רונימו" וצוותו נקלעו לחוויה שנראית לקוחה מהספר "20 אלף מיל מתחת למים"; הדיונון, שאורכו הגיע ל-10 מטר, עיכב את היאכטה במשך שעה עד שסב על עקביו; נאוטילוס 2003

ז'ול ורן היה אוהב את הסיפור הזה: ספינה המשתתפת בתחרות שיט על שמו – נלכדה על ידי דיונון ענק, ליד קבוצת איים פורטוגזיים בשם מדירה מערבית לאפריקה. הטרימראן (קטמראן בעל שלושה חלקים) "ג'רונימו" משתתף בתחרות ההקפה המהירה ביותר של העולם ביאכטה.

רב החובל של הספינה הוא אוליבייה דה קרסאוסון, המחזיק בפרס על שם ז'ול ורן. בבי.בי.סי דווח כי ביום ראשון בלילה עברו דה קרסאוסון ואנשי צוותו חוויה הלקוחה הישר מספרו של ורן "20 אלף מיל מתחת למים" – הם נלכדו על ידי דיונון ענק, בדיוק כמו הצוללת נאוטילוס.

הדיונון (מזן Architeuthis Dux), שאורכו הגיע ככל הנראה לעשרה מטרים, נצמד לגוף הספינה - סמוך למיצר גיברלטר. הצוות הרגיש שהספינה מאטה ולא הבין למה. רב החובל השני של הספינה, דידיה רגוט, התבונן דרך חלון בגופה של הספינה וראה את הדיונון צמוד לגוף האוניה ולרדאר שלה. "זה היה מרשים", אמר דידיה, "הזרועות שלו רחבות כמו הידיים שלי".

כעבור שעה שיחרר הדיונון את הספינה וחזר למעמקים. "ג'רונימו" לא נפגעה והמשיכה בדרכה דרומה, כדי לשבור את השיא של רב החובל ולנצח את המתחרה הבריטי – רב החובל אלן מקארת'ור.

בשנה שעברה דיווחו מדענים כי מספר הדיונונים הענקיים בעולם גדול יותר ממספר בני האדם. הסיבה להתרבות המדהימה של הדיונונים נעוצה, ככל הנראה, בעליית הטמפרטורה של האוקיינוסים והימים בעקבות ההתחממות העולמית.

מומחה מהמכון הצרפתי לחקר האוקיינוסים, מישל סיגרונזק, אמר כי דיונוני הענק צדים לוויתני זרע קטנים ויצורים ימיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully