וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהעיד נגד טראמפ פורש מהצבא: "עבר קמפיין איומים מצד הנשיא"

8.7.2020 / 20:46

אלכנסדר וינדמן, מומחה לאוקראינה שאמר כי השיחות של הנשיא עם זלנסקי נגד ביידן היו לא ראויות, טען כי עבר מסע "הפחדות ונקמנות" מצד טראמפ. עם פרישתו נמנע עימות פוטנציאלי בין הבית הלבן לצבא, אחרי שהדמוקרטים איימו למנוע מינויים אם וינדמן לא יקודם

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

היועץ לשעבר בבית הלבן אלכסנדר וינדמן, שהיה עד מפתח במשפט ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ, הודיע היום (רביעי) כי הוא פורש מהצבא בשל קמפיין של "הפחדות, איומים ונקמנות" מצד הנשיא. וינדמן, ליוטנט קולונל שהיה לפני קידום, סיפק את אחת העדויות התקיפות ביותר נגד טראמפ במהלך חקירת בית הנבחרים שעסקה ביחסי הנשיא ואוקראינה. הוא כתב בטוויטר כי הוא ומשפחתו "מצפים לפרק הבא בחיינו".

בהצהרה מטעם עורך דינו נמסר כי "אחרי יותר מ-21 שנות שירות בצבא, ליוטנט אלכסנדר וינדמן פורש היום אחרי שהתבהר לו שעתידו במוסד שאותו שירת במסירות יהיה מוגבל לתמיד".

בהיותו המומחה הבכיר לאוקראינה במועצה לביטחון לאומי, הוא העיד כי טראמפ נהג בצורה לא ראויה כשביקש מנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לחקור את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ואת בנו האנטר במהלך שיחת טלפון בחודש יולי. וינדמן, ואחיו התאום, סולקו מהבית הלבן בפברואר. טראמפ הרבה לתקוף את עדותו של וינדמן וכינה אותו "סורר".

אלכסנדר וינדמן במהלך עדותו במסגרת שלב השימועים הפומביים במסגרת חקירת ההדחה כנגד נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בקונגרס 19 בנובמבר 2019. רויטרס
"מצפה לפרק הבא בחיי". וינדמן בעת עדותו בקונגרס, נובמבר/רויטרס

"דרך קמפיין של הפחדות, איומים ונקמנות, נשיא ארצות הברית ניסה לכפות על ליוטנט קולונל וינדמן לבחור בין שמירה על שלטון החוק או ריצוי של נשיא", נאמר בהצהרה מטעם עורך הדין. עורך הדין הוסיף כי טראמפ ניסה לאלץ את וינדמן לבחור בין "שמירה על קידומו לבין קידומם של עמיתיו לשירות". לדבריו, "אף אדם בארצות הברית לא צריך להתמודד עם הבחירות האלו, בוודאי מי שהקדיש את חייו כדי לשרת אותה".

עם פרישתו, וינדמן נטרל עימות פוטנציאלי בין הדמוקרטים בסנאט - שהיו נחושים להגן על הקידום שלו מפני התערבות פוליטית - לבין הרפובליקנים, במה שעשוי היה לגרור את הצבא לקרב עם הבית הלבן. בשבוע שעבר הזהירה הסנאטורית הדמוקרטית טאמי דאקוורת', בעצמה יוצאת צבא, כי היא תבלום את אישור הקידום של אלף אנשי צבא עד ששר ההגנה מארק אספר לא יבטיח שקידומו של וינדמן לא ייבלם.

בנובמבר אמר אספר כי וינדמן לא צריך לפחד מנקמה על עדותו. שר ההגנה אמר עוד כי הוא העביר את המסר בשיחותיו עם מזכיר הצבא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מעשה פטריוטי"

ריסה ברוקס, פרופסורית באוניברסיטת מרקט המתמחה ביחסים בין הממשל האזרחי לצבא, אמרה כי וינדמן עשה "מעשה פטריוטי" כשהוציא את עצמו מהמשוואה על מנת למנוע עימות בין הבית הלבן לפנטגון.

במהלך עדותו בפני בית הנבחרים, פנה וינדמן בשלב מסוים לאביו, שהיגר לארצות הברית מברית המועצות, ואמר לו שלא יחשוש לו ושיבח את החלטתו להגיע למדינה בחיפושו אחר חיים טובים יותר.
"אל תדאג, אני אהיה בסדר אם אספר את האמת", הצהיר וינדמן בעדותו.

טראמפ הודח על ידי בית הנבחרים שנשלט על ידי הדמוקרטים בשנה שעברה, אך הסנאט הרפובליקני זיכה אותו בפברואר. הוא הנשיא השלישי בלבד בהיסטוריה של ארצות הברית שעמד להדחה, וכולם בסופו של דבר זוכו בידי הסנאט, שם נדרש רוב של שני שלישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully