וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מתכוון להעלות את בני הפלשמורה לפני הבחירות

17.1.2003 / 7:54

היועץ המשפטי מסתייג מהעיתוי; שר הפנים מתעקש: אין שום קשר לבחירות - מדובר בפיקוח נפש; בכוונתו לעשות כן גם ללא אישור הממשלה; השם כבר נבחר: "מבצע יוסף", על שם הרב עובדיה

שר הפנים, אלי ישי, מתכוון להעלות מאתיופיה כ-17 אלף מבני הפלשמורה עוד לפני הבחירות. בכוונתו לעשות כן גם ללא אישור הממשלה ולמרות הסתייגות היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין מהעיתוי, הסמוך לבחירות. ישי מבקש לקרוא להעלאה "מבצע יוסף" על שם הרב עובדיה יוסף.

בקול ישראל דווח כי אם השר ישי לא יצליח להביא את החלטתו לאישור הממשלה גם בישיבה הקרובה, כפי שקרה בישיבה האחרונה, הוא מתכוון לקבל את האישור למבצע ההעלאה בהחלטה משותפת של ראש הממשלה, אריאל שרון, ושלו בלבד או באישורה של ועדת השרים לענייני קליטה.

השר ישי וסגנו דוד אזולאי אמרו כי אין לכך כל קשר לבחירות וכי מדובר בפיקוח נפש - "ככל שממתינים, מספר המתים מקרב בני הפלשמורה רק הולך וגדל".

תוכנית ישי הוצגה לאחרונה בפני הגורמים המקצועיים במשרד הפנים ולרבנים שהיו שותפים למהלך, בהם הרב שלמה עמר, רבה של תל אביב שנשלח לפני שנה לאתיופיה על ידי ישי והרב יוסף. התוכנית קובעת כי על מינהל האוכלוסין להשלים לאלתר את בדיקת ייחוסם של הממתינים לאישורי עליה, וכל מי שלו קרבה ליהודי אתיופיה מצד אמו, יזכה לאישור. בנוסף נקבע כי לגבי משפחות "מעורבות, בהן אחד ההורים הוא בן לאם נוכריה", תושהה ההחלטה עד לקבלת חוות דעת הרב יוסף. בנוסף קובעת התוכנית כי יש "לעורר את מוסדות החינוך והדת בארץ להתכונן לקליטת העולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully