וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים, ירדן צרפת, גרמניה: סיפוח יגרום להשלכות על היחסים עם ישראל

7.7.2020 / 14:06

ההצהרה המשותפת, שפורסמה על ידי משרד החוץ הגרמני, אמרה כי שרי החוץ של המדינות דנו בחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים

עריכה: ניר חן

מצרים, ירדן צרפת, גרמניה הזהירו היום (שלישי) את ישראל מפני סיפוח חלקים מהגדה המערבית וציינו כי יהיו לכך השלכות על היחסים בין המדינות. ההצהרה, שפורסמה על ידי משרד החוץ הגרמני, אמרה כי שרי החוץ של המדינות דנו בחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

תכנית הסיפוח, שלא ברור מתי, כיצד ואם בכלל תצא לפועל, היא חלק מ"עסקת המאה" שגיבש ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. וושינגטון טרם נתנה אור ירוק לירושלים להתחיל בסיפוח, שאליו מתנגדת נחרצות הרשות הפלסטינית. מצרים וירדן הן בעלות ברית של ארצות הברית והמדינות הערביות היחידות עם הסכמי שלום עם ישראל.

"הסכמנו על כך שכל סיפוח של שטחים פלסטינים שנכבשו ב-67' הוא הפרה של החוק הבינלאומי ויסכן את יסודות תהליך השלום", אמרו שרי החוץ אחרי שיחת וידאו. "לא נכיר בשום שינוי בגבולות 67' שלא מוסכם על ידי שני הצדדים בסכסוך. יכולות להיות לכך השלכות גם על מערכת היחסים עם ישראל".

הפגנת פלסטינים נגד הסיפוח ביריחו - 22 ליוני 2020. רויטרס, רויטרס
הפגנה נגד תכנית הסיפוח ביריחו, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

ישראל טרם מסרה תגובה על ההצהרה, אך בהצהרה נפרדת נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשיחה עם מקבילו הבריטי בוריס ג'ונסון הוא מחויב לתכנית השלום ה"ריאליסטית". של טראמפ.

בהצהרה נמסר כי "ישראל מוכנה לנהל משא ומתן על בסיס תכנית השלום של הנשיא טראמפ, שהיא יצירתית ומציאותית כאחד, ולא תחזור לנוסחאות הכושלות של העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully