וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע בלב ים: איטליה תקלוט 180 מהגרים מספינת סיוע

אחרי מחלוקת בין המדינה לבין מלטה, ספינת סיוע שאספה את המהגרים מהים התיכון תורשה לעגון בסיציליה. הנוסעים ייכנסו לבידוד של שבועיים מחשש להידבקות בקורונה. "אנחנו מאוד שמחים, עברנו דרך ארוכה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איטליה תקלוט 180 מהגרים שחולצו מהים התיכון על ידי ספינת סיוע, בתום שבוע שהייתה תקועה בלב ים. הספינה, Ocean Viking, הכריזה על מצב חירום ביום שישי מחשש לביטחונם של המהגרים ושל אנשי הצוות.

המהגרים אמורים לעבור היום (שני) לספינה ממשלתית בסיציליה ויוכנסו לבידוד של 14 יום בשל החשש שהם נושאים את נגיף הקורונה. תוצאות הבדיקות שלהם אמורות לשוב היום.

המהגרים ברחו מחופי לוב וחולצו בין 25 ל-30 ביוני. בין המהגרים 25 קטינים, שרובם ניסו להגיע ליבשת ללא ליווי של אדם מבוגר, ושתי נשים, כולל אחת בהיריון. איש צוות סיפר כי נרשמו עימותים פיזים בין הנוכחים על הסיפון ונשמעו איומים בהתאבדות בימים שבהם התווכחו באיטליה ובמלטה מי יאפשר את עגינת הספינה.

"אנחנו מאוד שמחים, עברנו דרך ארוכה, לוב הייתה כמו גהינום ועכשיו אנחנו יכולים לראות את הסוף. אני צריך לספר למשפחה שלי שאני עדיין בחיים", סיפר אחד הנוסעים, רביול בן ה-27 מבנגלדש. על הספינה היו גם מהגרים מפקיסטן, ניגריה ואריתריאה.

ספינת הסיוע Ocean Viking מגיעה לנמל בסיציליה, איטליה, 6 ביולי 2020. רויטרס
"העיכוב המיותר סיכן חיי אדם". הספינה בנמל בסיציליה, היום/רויטרס

ארגון ההצלה SOS Méditerranée, שמפעיל את הספינה, כתב כי "העיכוב המיותר בעגינת הספינה סיכן חיים". לפי הארגון הבינלאומי להגירה, יותר מ-110 אלף איש ניסו לחצות את הים התיכון בשנה שעברה, ויותר מ-1,200 מהם מתו. לפי ההערכות, מזג האוויר במהלך חודשי הקיץ עשוי להוביל להתגברות בניסיונות ההגירה לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully