וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתים ולכודים: שיטפונות ענק הכו בדרום יפן

5.7.2020 / 14:47

לפחות 34 איש, כמחציתם דיירי בית אבות, מתו באסון הטבע שפקד את מחוז קוממוטו אחרי גשמים כבדים. תושבים עלו לגגות הבתים והמתינו לחילוץ. "המים טיפסו לקומה השנייה כל כך מהר"

צילום: רויטרס

לפחות 34 איש מתו או מוגדרים נעדרים בשיטפונות בדרום יפן. המים הרבים והחשש ממפולות בוץ נוספות מקשים על מאמצי החילוץ, כולל בבתי אבות שבהם מתו 14 איש ועשרות נותרו תקועים. מסוקים וסירות חילצו תושבים מבתיהם במחוז קוממוטו, ויותר מ-40 אלף חיילים, אנשי משמר החופים וכבאים משתתפים במבצעי החילוץ.

אזורים גדולים הסמוכים לנהר הקומה הוצפו בשיטפונות, כשבתים, מבנים ומכוניות רבים שקעו מתחת למים, עד כמעט גובה הגגות שלהם. תושבים עלו לגגות הבתים כדי לנופף למחלצים.

בבית אבות שהוצף בעיירה קומה, שם 14 דיירים ככל הנראה מתו, נמשכים מאמצי החילוץ של עשרות דיירים ומטפלים. בבתי אבות אחרים נמשכים מאמצי החילוץ של עשרות לכודים.

בסך הכול, הרשויות אישרו את מותם של 18 איש, והן מעריכות ש-16 איש נוספים, כולל הדיירים בבית האבות, מתו גם כן.

נהר קומה עולה על גדותיו בעיר היטויושי, יפן, 5 ביולי 2020. רויטרס
נהר קומה עולה על גדותיו בעיר היטויושי, היום/רויטרס
כוחות החילוץ מפנים תושבים מהעיירה קומה, קוממוטו, יפן, 5 ביולי 2020. רויטרס
40 אלף איש משתתפים בפעולות החילוץ/רויטרס

בעיר היטויושי, המים שטפו בתים סמוכים לתחנת הרכבת המרכזית. "המים טיפסו לקומה השנייה כל כך מהר ואני לא יכולתי להפסיק לרעוד", סיפרה אישה בת 55 שביקרה את קרוביה. הם עלו במהירות במדרגות, שחו דרך החלון והמתינו על גג כדי שיגיעו לחלצם.

היום כבר ירד מפלס המים בחלקים מהמחוז, והנזקים ברחובות הפכו לגלויים. חלק מהתושבים החלו לנקות את בתיהם, הוציאו רהיטים שניזוקו וניקו את הבוץ.

הרשויות קראו ליותר מ-200 אלף תושבים במחוז קוממטו להתפנות מבתיהם בשל הגשמים העזים שירדו באזור ביום שישי בערב ואתמול. עם זאת, ההוראה לא הייתה מחייבת ורבים בחרו להישאר בבתיהם בשל החשש מנגיף הקורונה, על אף שהרשויות אמרו כי המקלטים היו מחולקים כנדרש ועם אמצעי זהירות נוספים.

כוחות החילוץ מפנים תושבים מהעיירה קומה, קוממוטו, יפן, 5 ביולי 2020. רויטרס
כוחות החילוץ מפנים תושבים מהעיירה קומה, קוממוטו, יפן, 5 ביולי 2020/רויטרס
כתובת "אורז, מים SOS" בכפר קומה, קוממוטו, יפן, אחרי שיטפונות באזור, 5 ביולי 2020. רויטרס
כתובת "אורז, מים SOS" בכפר קומה, קוממוטו, יפן, אחרי שיטפונות באזור, 5 ביולי 2020/רויטרס

השיטפונות ניתקו את קווי החשמל והתקשורת וגרמו לעיכובים נוספים בפעולות החילוץ וההצלה. כ-6,000 בתים במחוז עדיין נותרו ללא חשמל היום.

כמות הממטרים הגיעו ליותר ממאה מ"מ בשעה, אך מאז דעכו. עם זאת, השירות המטאורולוגי של יפן מזהיר ממפולות בוץ ברחבי המחוז, וגורמים רשמיים אמרו כי ההמלצות לפינוי נותרו במקומם לאור הגשמים החזויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully