וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל התאבדויות בלבנון בשל המצוקה הכלכלית: "האנשים רעבים"

יפעת רוזנברג

5.7.2020 / 12:48

במהלך סוף שבוע אחד דווח על ארבעה מקרים הקשורים למצב ההולך ומחמיר. באחד מהם, אדם בן 61 שם קץ לחייו ביריה במרכז ביירות. "אני לא כופר, אבל הרעב כופר", נכתב בפתק שהחזיק. שירותי הביטחון אישרו כי זיהו עלייה במספר המקרים

אתר רשמי

לפחות ארבעה מקרי התאבדויות דווחו בלבנון בסוף השבוע, על רקע המצב הכלכלי ההולך ומחריף שהוביל לקריסת ערך הלירה ולזינוק במחירים.

בשישי, עלי מוחמד אל-הק, בן 61, ירה בעצמו במרכז ביירות משום שסבל מקשיים כספיים. הגבר ירה בעצמו ליד בית קפה והוא החזיק פתק עם דגל לבנון ותעודת יושר וכתב: "אני לא כופר, אבל הרעב כופר". לדברי עדי ראייה, הוא צעק "לבנון חופשית" לפני ששם קץ לחייו.

עשרות מפגינים שהגיעו למקום חסמו את הדרך לזמן קצר ונשאו שלטים עליהם נכתב "הוא לא התאבד, הוא נרצח בדם קר", "בורחים למוות בגלל העוני והרעב". פעילה בשם לינא יונס סיפרה כי הוא ירה בעצמו משום שלא הצליח להביא אוכל למשפחתו. אחד המפגינים צעק בבכי: "כמה אנשים עוד ימותו עד שההנהגה שלנו תבין שהאנשים רעבים?".

בשישי מצאה המשטרה הלבנונית גופת גבר בן 37, שזוהה בתור סאמר הבלי, אחרי שתלה עצמו בסלון ביתו שליד צידון לאחר שסבל בתקופה האחרונה ממצוקה כספית. הבלי, אב לילדה קטנה, עבד כנהג מיניבוס.

דובר כוחות ביטחון הפנים אמר כי חלה עלייה במקרי ההתאבדות מתחילת השנה אלא שהוא לא נקב במספר.

כוחות הביטחון של לבנון נושאים ארון של אדם שהתאבד בביירות, 3 ביולי 2020. רויטרס
כוחות הביטחון מפנים את גופתו של אדם שהתאבד במרכז ביירות, שישי/רויטרס

אתמול אותרה גופה של קשיש בן 82, שזוהה בתור חאלד יוסף, בביתו בעיר צור. לפי הדיווחים, אקדח נמצא בסמוך לגופתו. הוא השתתף בהפגנות שפקדו את העיר בשנה שעברה בדרישה להחלפת האליטה הפוליטית ולשיפור תנאי החיים.

שעות לאחר מכן, אדם בשנות ה-60 לחייו, שזוהה בשם תוופיק, קפץ ממרפסת ביתו שבעיירה בעדאבת שבהר הלבנון. על פי התקשורת הלבנונית, הוא סבל ממחלות ולא הצליח לעמוד במחירי הטיפולים.

אישה מדליקה נר בסמוך למקום שבו אדם ירה בעצמו בביירות, לבנון, 3 ביולי 2020. רויטרס
"כמה אנשים עוד ימותו עד שההנהגה שלנו תבין שהאנשים רעבים?"/רויטרס

בשבועות האחרונים צנח השער של הלירה הלבנונית, שבאופן רשמי הוא 1,507 מול הדולר, ליותר מ-9,000 בשוק השחור. כך, משכורת של כמיליון לירות שווה היום קצת יותר ממאה דולר, בהשוואה ליותר מ-700 דולר בשנה שעברה, עת פרצו המחאות שהפילו את ממשלתו של סעד אל-חרירי. הממשלה הנוכחית של חסן דיאב, הנתמכת על ידי חיזבאללה, מתקשה לגייס כספים מארצות הברית וממדינות המפרץ לאור ההשפעה האיראנית וסובלת גם מהמשבר הכלכלי החריף בסוריה השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully