וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מעצר חברי המיליציה: רקטה שוגרה אל שגרירות ארה"ב בבגדאד

5.7.2020 / 11:40

רסיסים שפגעו בבית סמוך לאזור הירוק בבירת עיראק גרמו לפציעה של ילד. גורם במשטרה אמר כי מערכת הגנה שהוצבה בסמוך למקום ירטה רקטה. במקביל, סוכל שיגור לעבר בסיס אחר. התקריות מגיעות כשבוע אחרי פשיטה חריגה נגד ארגון המקורב לאיראן - שאנשיו כבר שוחררו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רקטה ששוגרה הבוקר )ראשון) לעבר אזור השגרירות האמריקנית בבגדאד גרמה נזק לבית סמוך ופצעה ילד - כך אמר צבא עיראק. גורם במשטרה אמר כי היו אלו רסיסי רקטה. במקביל, כוחות הביטחון מנעו שיגור קטיושה נוספת לעבר הבסיס האווירי תאג'י שמצפון לבגדאד, ושבו מוצבים כוחות אמריקניים. הצבא לא מסר פרטים נוספים.

בארצות הברית מאשימים את המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בשיגורי רקטות תכופים לעבר מתקנים אמריקניים בעיראק, כולל לעבר אזור השגרירות. שום ארגון מוכר לא קיבל אחריות על המתקפות האלו.

הגורם במשטרה אמר כי מערכת לירוט רקטות שהוצבה לצורך הגנה על השגרירות האמריקנית, וערכה ניסוי אתמול, ירטה רקטה ששוגרה לעבר "האזור הירוק", שבו שוכנים מבנים של שגרירויות זרות נוספות.

מפגינים מול שגרירות ארצות הברית בבגדאד, 31 בדצמבר 2019. AP
ארה"ב מאשימה את המיליציות בירי רקטות. הפגנה בשגרירות בבגדאד, דצמבר/AP

הירי היום הגיע כשבוע אחרי פשיטה חריגה של כוחות הביטחון על מטה גדודי חיזבאללה, אחת המיליציות המגובות על ידי איראן, שבמהלכה נעצרו כמה לוחמים באשמת מעורבות בירי הרקטות. רובם שוחררו זמן קצר לאחר מכן, במה שממחיש את הקושי של ראש הממשלה החדש מוסטפא אל-כאזימי, הזוכה לתמיכת ארצות הברית, להפעיל יד קשה נגד המיליציות. למיליציות יש השפעה רבה על שירותי הביטחון, הכלכלה והפוליטיקה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully