וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שוטרים והתמקדות בתחבורה ציבורית: אכיפת הגבלות הקורונה מתרחבת

5.7.2020 / 8:31

המשטרה הקימה 8 מפקדות בכל אחד ממחוזותיה על מנת להגביר את אכיפת ההנחיות, זאת בעקבות העלייה התלולה בהיקף התחלואה. פעולות האכיפה יורחבו באופן משמעותי גם לבתי עסק, מסעדות ואולמות האירועים, בהם מתרחשת הפצה נרחבת של הנגיף

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) על הקמת שמונה מפקדות בכל אחד ממחוזותיה, זאת לקראת הגברה משמעותית של אכיפת הגבלות הקורונה. המפקדות, שעל הכוונה להקימן דווח לראשונה בוואלה! NEWS, יפעלו בעקבות העלייה התלולה בהיקף התחלואה בנגיף, ויאפשרו את הרחבת האכיפה גם לתחבורה הציבורית, בתי עסק, מסעדות ובאולמות האירועים - בהם עולה כי מידת הפצת הנגיף גבוהה במיוחד.

התכנית הוצגה בדיון וידאו מיוחד שהתקיים אתמול בהשתתפות השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, השוהה בבידוד, מנכ"ל משה אדרי, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, וראש אגף המבצעים במשטרה. במסגרת התכנית, המשטרה תקצה אלפי שוטרים, לרבות תגבור מהמטה הארצי ובתוספת פקחים. בכל המפקדות, שהוקמו ביוזמת מ"מ המפכ"ל, יפעלו השוטרים תחת פיקוד סגן מפקד המחוז בדרגת תת-ניצב. במסגרת זו תשולב גם מנהלת האכיפה לשבים מחו"ל כחלק מהמאמץ הכולל לאכיפה.

שוטרים עוטים מסכה בשכונת מאה שערים בירושלים 22 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
שוטרים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

באשר לאכיפה בתחבורה הציבורית, במשטרה ציינו כי יופעל כוח משימה מיוחד שמורכב בעיקרו משוטרי תנועה, בפיקוד ראש אגף התנועה. האכיפה תתמקד בין השאר בקווים הומי אדם במרחב העירוני והבין-עירוני, הן באוטובוסים והן ברכבות.

השר אוחנה הדגיש בדיון כי הוא מצפה מהשוטרים ל"אכיפה חכמה", לפיה יש לרכז מאמצי אכיפה משמעותיים בקווי האוטובוסים העמוסים ביותר וכלפי המסעדות, בתי העסק ואולמות האירועים, להם חלל סגור נרחב.

עוד בוואלה!

אכיפת מגבלות הקורונה: במשטרה נערכים להקמת מפקדה בכל מחוז בארץ

לכתבה המלאה
אכיפת תקנות החירום ביפו 23 ביוני 2020. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
פעולות אכיפה ביפו/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

לקראת סוף השבוע המשטרה הכריזה על הרחבת מבצע האכיפה, זאת עם כניסתן לתוקף של תקנות חדשות להתמודדות עם הנגיף. לאחר שביום חמישי הממשלה אסרה על התקהלות של יותר מ-20 איש במקומות סגורים, היום צפויה ועדת הקורונה בכנסת לדון בהרחבת המגבלות ולצמצם התקהלויות באולמות וגני אירועים, ברים, מועדונים, בתי תפילה והלוויות - עד 50 איש. מגבלה זו לא תחול על מסעדות, בשל אי הסכמה בין משרדי הבריאות והאוצר. החלטה בנושא צפויה להתקבל בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully