וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת המיליון של הכבאים: גורמים בוועד ייחקרו בחשד לאי-סדרים כספיים

5.7.2020 / 15:20

יחידת ההונאה בימ"ר צפון חוקרת את אירוע יום הכבאי בסופרלנד ב-2018, שעלותו הסתכמה בכ-1.3 מיליון שקלים. בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, חלה התקדמות בחקירה הרחבה, העוסקת באי-סדרים כספיים של ועד העובדים. למשטרה הועברו חומרים רבים המבססים את החשדות

בווידאו: הפגנת כבאים במחאה על התנהלות ההנהלה/עריכה: טל רזניק

יחידת ההונאה בימ"ר צפון חוקרת את אירוע "יום הכבאי" של שנת 2018 שנחגג בסופרלנד בעלות של כ-1.3 מיליון שקלים - כך מסר גורם בכיר המעורה בפרטים. על פי אותו גורם, מדובר בחקירה רחבה שהחלה כחקירה סמויה, המתנהלת בנושא אי-סדרים כספיים חמורים לכאורה של ועד העובדים בכבאות בתחנת עפולה.

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, חלה התקדמות בחקירה. כעת למשטרה הועברו חומרים ומסמכים רבים שמהם ניתן לבסס את החשדות לאי-סדרים כספיים. בשל כך, גורמים בוועד העובדים צפויים להיחקר בקרוב.

מכבי אש בתחנת כיבוי אש בחיפה. ערן גילווארג
חשד לאי סדרים כספיים חמורים. מכבי אש בתחנת כיבוי בחיפה/ערן גילווארג

יום הכבאי הבינלאומי מצוין בכל שנה בחודש מאי, במהלכו מארגן ועד העובדים יום גיבוש לכבאים ולבני משפחותיהם. במימון יום הכבאי משתתפים נציבות הכבאות בראשות הנציב דדי שמחי, ועד העובדים וכן הכבאים עצמם, שמשלמים סכום סמלי. עם זאת, האירוע של שנת 2018 העלה תהיות.

באותה השנה, חברת הפקה פרטית סיפקה לוועד הכבאים הצעת מחיר מפורטת עבור יום גיבוש בסופרלנד שבראשון לציון, בעלות של 674,056 שקלים לפני מע"מ, עבור 2,000 משתתפים. המחיר כולל הכול - משימוש חופשי במתקני המקום, דרך דוכני מזון, עלויות הפקה, צילום, מיתוג, מהנדסי בטיחות, הגברה, תאורה, וכן אומנים מהשורה הראשונה, ובהם עדן בן זקן וסטפן.

בהצעת המחיר אף נכתב כי אם יגיעו 3,000 משתתפים, המחיר יוזל בכמה עשרות אחוזים. גורם בכיר המעורה בפרטים סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אנשי הוועד דיווחו שהאירוע עולה 800 אלף שקלים, וביקשו מהנציבות 400 אלף שקלים למימון המקדמה, כשאת יתרת הסכום צריכים להשלים העובדים והוועד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצעת מחיר יום הכבאי 2018. ., עיבוד תמונה
יותר מ-670 אלף שקלים. הצעת המחיר המפורטת עבור יום הגיבוש בסופרלנד/עיבוד תמונה, .

בנציבות חשבו שהסכום גבוה מדי, בוודאי ביחס לשנים הקודמות. למרות זאת, החליטו "לצ'פר" את הכבאים ולהעביר את הסכום. זאת, משום שהוועד הוא הגוף המנהל את הכספים ועובד ישירות עם חברת ההפקה באירוע זה, ללא התערבות של נציבות הכבאות - שאיננה יודעת לאן הכסף הולך באמת.
לאחר קיום האירוע, דרש ועד הכבאים מנציבות הכבאות תוספת של 297,058 אלף שקלים, בטענה שהגיעו לאירוע בסופרלנד יותר אנשים ממה שהם צפו - 3,316 משתתפים. על כן, הם טענו, עלות האירוע התייקרה, ונדרשה תוספת תשלום גם מצד הנציבות.

תחילה, סירבו בנציבות להעביר את הסכום ותהו כיצד העלויות קפצו. אולם, בסופו של דבר נחתם הסכם פשרה שאליו הגיעו הוועד ונציבות הכבאות, לאחר עיצומים שנקטו הכבאים. במסגרת ההסכם, הסכום הועבר לקופת ועד העובדים.

אלא שחשבוניות מחברת ההפקה שהגיעו לידי וואלה! NEWS, מעלות כמה תהיות. בהצעת המחיר נכתב שהאירוע כולל הכול יעלה 674,056 אלף שקלים ל-2,000 משתתפים, ואילו בחשבוניות שהוציאה חברת ההפקה מתגלה למעשה כי עלות האירוע עומדת על כ-1,339,890 שקלים.

יום הכבאי 2018. פייסבוק, צילום מסך
מ-600 אלף שקלים - ליותר ממיליון. ההזמנה לאירוע יום הכבאי 2018/צילום מסך, פייסבוק

בנוסף לכך, בחשבוניות מצוין כי התשלום בוצע בהמחאה, שנציבות הכבאות לא מכירים את פרטי החשבון שלה. גורם המעורה בפרטים טען כי הצ'ק שניתן לחברת ההפקה איננו של ועד העובדים, אלא של חשבון עלום ולא מוכר, מה שמותיר את מקורות המימון של האירוע עמום, וכן את היקף הגורמים המעורבים בעניין.

הבעלים של חברת ההפקה ניסתה להסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כיצד מהצעת מחיר מפורטת, שעמדה על סכום של 674,056 אלף שקלים ל-2,000 משתתפים קפצה העלות - ליותר מפי שניים. לדברי בעלי החברה, לאירוע הגיעו 3,316 איש, דבר שייקר את העלויות לאירוע, אף על פי שבהצעת המחיר הראשונית ששלחה לוועד, ציינה כי אם יגיעו 3,000 איש ומעלה תינתן הנחה משמעותית.

עו"ד צחי לסרי, המייצג את ועד הכבאים, אמר בתגובה לפרסום כי "מרשי, ארגון הכבאים, אינו מכיר את דבר קיומה של החקירה המוזכרת. ככל ואנשי מרשי ידרשו לחקירה, או אז יוצג בפני חוקרי המשטרה כלל החומר הנוגע לעניין. אין לי ספק כי לאחר בחינת החומר המשטרה תגיע למסקנה המתבקשת ולפיה לא נפל פגם במעשיי מרשי ו/או מי מטעמו וזאת בניגוד גמור למוזכר בכתבה. יוער, כי ככל ואכן ישנה חקירה הרי שהפרסומים מהווים הלכה למעשה שיבוש חקירה וכלל זכויות מרשי בעניין זה שמורות איפוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully