וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בטקס האזכרה לחללי צוק איתן: "המערכה לא תסתיים עד להשבת בנינו"

2.7.2020 / 18:23

במלאת 6 שנים למבצע, נערך טקס האזכרה בהיכל הזיכרון בהר הרצל שבירושלים במתכונת מצומצמת וללא קהל. ריבלין פנה למשפחות השכולות ואמר כי"מותם לא היה לשווא". שר הביטחון קרא להחזרת השבויים והנעדרים בעזה. נתניהו: "אנו פועלים להשבתם"

עריכה: ירדנה עבודי פוקס

בחלוף שש שנים מאז "צוק איתן", נערך היום (חמישי) טקס האזכרה לחללי המבצע בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל שבירושלים. הטקס מתקיים במתכונת מצומצמת וללא קהל, בשל מגבלות הקורונה. בין המשתתפים, נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

גנץ, שהיה הרמטכ"ל בזמן המבצע, קרא להשבת השבויים והנעדרים ברצועת עזה. "המערכה הזאת לא הסתיימה ולא תסתיים עד שנשיב מעזה את בנינו, אורון שאול והדר גולדין ולצידם השבויים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד", אמר. "למדינת ישראל אין אינטרסים ברצועת עזה מלבד השבת הבנים ושקט לתושבי הדרום. אם בצד השני יבינו זאת, תהיה שם צמיחה כלכלית שבה גם אנחנו חפצים. אם לא יבינו זאת - נדאג שיבינו".

שר הביטחון הוסיף כי הטקס הוא בסימן ערבות הדדית. "אותה ערבות ששוררת בין החיילים בשדה הקרב, אותה ערבות היא שצריכה לשרור גם בנינו" אמר. "אל לנו לשכוח לשם מה אנו כאן. החיילים שנהרגו לחמו יחד במסירות נפש. כולם התגייסו מתוך תחושת שליחות אחת - להגן על המולדת".

טקס האזכרה לחללי מבצע "צוק איתן"  בהר הרצל, 2 ביולי 2020. מארק ניימן/ לע"מ, אתר רשמי
שר הביטחון גנץ והנשיא ריבלין בטקס האזכרה לחללי צוק איתן, היום/אתר רשמי, מארק ניימן/ לע"מ

גם נתניהו התייחס להחזרת שבויים והנעדרים ברצועה. "אנו מוסיפים לפעול להשבתם של אורון שאול והדר גולדין, וכמוהם גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. כשאנחנו מזהים חלון הזדמנויות - אנחנו מוכנים לתת לו סיכוי, ואנחנו נותנים לו סיכוי", אמר בסרטון שהוצג בהיכל הזיכרון.

ראש הממשלה הוסיף כי הוא מחבק את המשפחות השכולות. "איבדנו בנים יקרים מאין כמותם. איבדנו חיילים לובשי מדים וגם אזרחים. אני יודע שכאב הפרידה מהם הוא משקולת כבדה שמונחת על הכתפיים. הגעגוע לקולם, לחיוכם, למגע ידם - הגעגוע הזה צורב את הנפש", אמר. "חיילינו יצאו למלחמה על הבית, הם נחלצו לעזרת יישובי הדרום שספגו אש טילים. החיילים פעלו נגד תשתיות טרור, השתלטו על מנהרות, הכריעו מחבלים והנחיתו מהלומה קשה מאוד על מבקשי נפשנו. אילו אויבינו היו יודעים את גודל המכה שיספגו, אין לי ספק שהם היו מחזירים את הגלגל אחורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס האזכרה לחללי צוק איתן בהר הרצל, ירושלים 2 ביולי 2020. -, אתר רשמי
"איבדנו בנים יקרים מאין כמותם". נתניהו בסרטון שהוצג בטקס בהר הרצל, היום/אתר רשמי, -

הנשיא ריבלין פתח את דבריו בהבעת צער על האובדן של משפחות החללים. "שש שנים חלפו מאז תמו 50 ימי מבצע צוק איתן. 68 חיילים וחמישה אזרחים וכולם יקרים כל כך, אהובים כל כך. אנו זוכרים ותמיד נזכור את גבורתם, ואנו נשבעים שמותם לא היה לשווא. לא נפסיק לרגע לעמוד על המשמר ולהילחם", אמר הנשיא. "בצוק איתן נלחמנו על הבית, על שלומם של הילדים המשחקים, ועל זכותם לחיות ללא פחד אל מול אויב רצחני החופר מנהרות מווות מתחת לבתיהם. זו הייתה מערכה מוסרית של מדינה שמבקשת להגן על אזרחיה, ומחוייבת להחזרת השפיות לתושבי הדרום שבימי המבצע מאות ואלפי אזעקות ורקטות פילחו את יומם שוב ושוב".

טקס האזכרה לחללי מבצע "צוק איתן"  בהר הרצל, 2 ביולי 2020. מארק ניימן/ לע"מ, אתר רשמי
"לא ננוח עד שבנינו המוחזקים בעזה ישובו לגבולם". ריבלין בטקס בהר הרצל, היום/אתר רשמי, מארק ניימן/ לע"מ

גם ריבלין התייחס בדבריו גם למציאות הביטחונית ולחללים והשבויים ברצועת עזה. "גם כעת החמאס ממשיך לפעול על מנת לפגוש בשגרת החיים, ומוסיף לאיים על שלומם של תושבי עזה והעוטף. הדר גולדין, אורן שאול ואברה מנגיסטו והישאם א-סייד, שבויים חסרי ישע. כל עוד בנינו האהובים מוחזקים שם - לא ננוח עד שישובו לגבולם", אמר. "בימי צוק איתן התחברה שוב ההבנה שקיום חיינו מוטל בסכנה גדולה כי אנו מוקפים באויבים חורשי רע שקמים עלינו לכלותינו בכל הזדמנות שניתנת להם. אנו כאן הודות לכך שכל הזמן מקיפים אותנו גיבורים שמסכנים את חייהם. התודה העצומה שאנו חייבים לגיבורים שלנו היא עובדה".

(עדכון ראשון: 17:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully