וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: לפחות 113 הרוגים בקריסת מכרה בצפון המדינה

2.7.2020 / 13:44

הרשויות צופות שמניין המתים ימשיך לעלות, אחרי שעובדים רבים עדיין קבורים בבוץ. המכרה קרס בעקבות התמוטטות מצבור פסולת לתוך אגם, שיצרה גל ששטף את המכרה. זה האסון החמור מסוגו בחמש השנים האחרונות

פינוי גופות ממכרה שקרס בצפון מיאנמר, 2 ביולי 2020. רויטרס
פינוי גופות מהאגם אחרי קריסת המכרה, היום/רויטרס

לפחות 113 איש נהרגו במפולת במכרה בצפון מיאנמר - כך אמרו היום (חמישי) הרשויות אחרי שמצבור של פסולת קרס לתוך אגם ופועלים רבים נקברו תחת בוץ ומים. מספר המתים עשוי לעלות לאור היעדרותם של פועלים נוספים במכרה לכריית אבני חן באזור הפקנט שבמדינת קצ'ין.

"גופות אחרות בבוץ", אמר טאר לין מאונג, גורם מקומי במשרד המידע. "המספרים הולכים לעלות", אמר בשיחת טלפון עם רויטרס. מפולות בוץ ותאונות אחרות נפוצות במיוחד במכרות הפרוצים באזור, שמושכים עובדים עניים מרחבי המדינה.

זה האסון החמור ביותר זה חמש שנים, אחרי שב-2015 מתו מאה איש מה שהוביל לקריאות לחיזוק התקנות. בשנים האחרונות דווח על עשרות הרוגים באזור, רבים מהם "אוספי אבני חן" עצמאיים שסורקים את הפסולת שנוצרת במכרות על מנת למצוא אבנים שפוספסו על ידי החברות הגדולות. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו כורים מבוהלים מנסים להימלט בזמן שהשפכים השחורים נשפכו לאגם ויצרו סוג של צונאמי בוץ. גופות נראו שרועות על גבעה, מכוסות בברזנטים.

מאונג קהאינג, כורה בן 38 מהאזור, אמר כי הוא עמד לצלם תמונה של הר הפסולת שעמד להתמוטט לפני שאנשים החלו לצעוק "ברח, ברח".

"בתוך דקה, כל האנשים שהיה למטה נעלמו", הוא סיפר לרויטרס. "אני מרגיש ריקנות בלב. עדיין יש לי צמרמורת. היו אנשים תקועים בבוץ שצעקו לעזרה, אבל אף אחד לא יכול היה לעזור להם".

הממשלה של כלת פרס נובל לשלום אונג סאן סו צ'י הבטיחה לנקות את התעשייה כשעלתה לשלטון ב-2016, אולם פעילים אומרים שמעט מאוד השתנה.

על פי מידע רשמי של הממשלה, המכירות הרשמיות של אבני ירקן במיאנמר הגיעו לשווי של 750 מיליון דולר בין 2016 ל-2017, אך מומחים מאמינים ששווי התעשייה, שבעיקר מייצאת לסין, גבוה בהרבה.

  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully