וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצבא לבנון נגמר הכסף, והחיילים יפסיקו לקבל בשר בארוחות

1.7.2020 / 12:52

הקריסה הכלכלית לא פוסחת גם על החיילים, והנהגת הצבא החליטה כי אלו לא יהנו עוד ממנת בשר בזמן התפקיד, לאור הזינוק הדרסטי במחירו

בווידאו: שיחה בין רכז שב"כ לבעלה של מגייסת ומפעילת חיזבאללה בלבנון/צילום והקלטה: שב"כ

צבא לבנון החליט להוציא את הבשר מהארוחות לחיילים בשל העלייה החדה במחיריו - כך דווח אתמול בסוכנות הידיעות הלבנונית. "בשל תנאי המחייה הקשים בלבנון, הנהגת הצבא, הסובלת מאותו מצב כלכלי, הוציאה לחלוטין את הבשר מהארוחות המסופקות לחיילים בזמן שהם בתפקיד", דווח בסוכנות הידיעות.

בשל הקריסה הכלכלית המואצת, החמורה ביותר בלבנון מאז מלחמת האזרחים שהסתיימה ב-1990, מחירי מוצרי היסוד והמזון, והבשר במיוחד, זינקו באופן חסר תקדים וחלקים גדולים באוכלוסייה לא יכולים להרשות לעצמם מנות בשר בארוחותיהם. כך, למשל, מחירו של בשר כבש הוא 80 אלף לירות לקילו, אחרי שהיה 30 אלף לפני חודשיים. מחיר קילו בשר בקר עלה מ-18 אלף ליותר מ-50 אלף לירות.

חיילי צבא לבנון, 25.08.2019. AP
דגל חיזבאללה מתנוסס בסמוך לכוחות צבא לבנון/AP

על פי האגודה להגנת הצרכן, מחירי המזון רשמו עלייה דרסטית של יותר מ-72% מאז הסתיו ועד סוף החודש שעבר. הזינוק גבר החודש לאור התדרדרות נוספת בערך הלירה.

לבנון תלויה משמעותית ביבוא בשר, אך זה נפגע בשל המחסור בדולרים וצניחת ערך הלירה. הסוחרים והקצבים סגרו כ-60% מהחנויות שלהם והם קראו לבנקים לתמוך במגזר שלהם - ולא הם יצטרכו לעצור את הפעילות.

הבנקים הפסיקו לאפשר משיכת דולרים מהחשבונות לפני כמה חודשים. שער הדולר עלה בשוק השחור ליותר מ-8,000 לירות לאחד, בעוד שהשער הרשמי הוא 1,507 לירות לדולר. השלכות המצב הכלכלי לא פסחו על אף אחד, וכמחצית מהלבנונים נמצאים מתחת לקו העוני. 35% מהם מובטלים.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully