וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה "תטהר" את יחידת העלית של הצבא מקשריה לימין הקיצוני

1.7.2020 / 8:24

אחת המחלקות ב-KSK תפורק בשל שורת תקריות וחשיפת מצבור כלי נשק ותחמושת אצל חייל ביחידה. "היחידה הפכה לעצמאית במובנים מסוימים בשנים האחרונות", נכתב במסמך שבו תוארה תרבות שבה תלונות על הימין הקיצוני זוכות להתעלמות מצד מפקדים בכירים

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: המחבל שביצע את הפיגוע נגד זרים)

משרד ההגנה של גרמניה מתכנן לפרק מחלקה ביחידת העילית KSK במטרה לטהר אותה מבעיית הימין הקיצוני המתמשת - כך לפי מסמך שהגיע אתמול (שלישי) לידי רויטרס.

היחידה הוקמה ב-1996 אבל המוניטין שלה הנפגע משמעותית ב-2003, כשהמפקד שלה נאלץ לצאת לפרישה אחרי שהואשם ביחסים קרובים עם הימין הקיצוני, יחסים שהמשיכו לרדוף את היחידה מאז.
בחודש מאי תפסה המשטרה כלי נשק, תחמושת וחומרי נפץ בפשיטה על נכס פרטי של חייל ביחידה במדינת סקסוניה. לאחרונה נרשמו כמה תקריות הקשורות לימין הקיצוני ביחידה, כך לפי המסמך.

"המחלקה השנייה תפורק", כתב מזכיר ההגנה פטר טאובר במסמך. "בחינת האירועים הנוכחיים ומקרים של ימין קיצוני מראים בבירור, כי ה-KSK, לפחות בכמה תחומים, הפכה עצמאית בשנים האחרונות תחת ההשפעה של הבנה לא בריאה מצד מנהיגים בודדים".

יחידת העלית KSK של צבא גרמניה. צבא גרמניה, אתר רשמי
היחידה הייתה אמורה לכלול אלף לוחמים. אימון של ה-KSK/אתר רשמי, צבא גרמניה

ביוני, קצין ביחידה ביקש משרת ההגנה אנגרט קרמפ-קרנבאור להתערב, אחרי ששלח לה מכתב בן עשרה עמודים שבו האשים מדריכים ומפקדים בכירים ביחידה בטיפוח "תרבות הסכמה רעילה" שבה תלונות על השפעת הימין הקיצוני זכו להתעלמות.

גרמניה מנסה לבלום את התחזקות הימין הקיצוני הניא-נאצי במדינה. בפברואר, נהרגו תשעה בני אדם מרקע זר בפיגוע ירי בעיר הנאו, לפני שהיורה בן ה-43, שהחזיק בעמדות קיצוניות, הרג את אמו והתאבד. כחלק מהמאמצים, המבצעים של ה-KSK יועברו ליחידות אחרות, רחוקות כמה שניתן, והאימונים ושיתוף הפעולה הבינלאומיים של יחידת הקומנדו יוקפאו עד להודעה חדשה.

היחידה אמורה לכלול כאלף לוחמים, אולם היא מעולם לא הגיעה לסדר הגודל הזה בשל מבחני מיון קשוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully