וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוש ימנה את הרמטכ"ל לשעבר קולין פאוול למזכיר המדינה

16.12.2000 / 12:21

הגנרל היה מפקד הצבא האמריקאי בתקופת מלחמת המפרץ; קונדוליזה רייס, שתהיה היועצת לביטחון לאומי, ותחליף את סנדי ברגר; הממשל הקציב לבוש 5 מילון דולר לתהליך המעבר לבית הלבן

הנשיא המיועד של ארצות הברית, ג'ורג' בוש ימנה ככל הניראה היום את הגנרל קולין פאוול למזכיר המדינה האמריקאני הבא.

כך אמרו גורמים בכירים במטהו של בוש. פאואל בן ששים ושלוש, כיהן כרמטכ"ל הצבא האמריקאני, בין השנים שמונים ותשע ותשעים ושלוש, בתקופת מלחמת המפרץ.

הוא יחליף את מדליין אולברייט בעקבות חילופי הנשיאים בחודש ב-20 בינואר. הממשל האמריקאי הקציב אתמול סכום של למעלה מחמישה מליון דולר לתהליך המעבר של הנשיא הנבחר לבית הלבן, ובכך נפתח למעשה תהליך העברת השלטון. נציגיו של בוש כבר קיבלו גישה למשרדים שונים, וסגן הנשיא הנבחר, דיק צ'ייני, יקבל את המפתחות למשרדים בטקס רשמי ביום חמישי הבא.

מינוי נוסף יהיה של פרופ' קונדוליזה רייס, שתהיה היועצת לביטחון לאומי (במקום סנדי ברגר). ביום שלישי הבא ייפגש בוש בוושינגטון עם קלינטון וגם עם גור, ועם כמה ממנהיגי הקונגרס החדש. ביום חמישי הוא אמור להיפגש עם נציגי השירות החשאי כדי לדון בסידורי האבטחה שלו.

הנשיא היוצא, ביל קלינטון, הגיב על תוצאות הבחירות הסופיות ואמר שהוא "גאה בשני האנשים", על שכיבדו אחד את השני במהלך המאבק. הוא הוסיף שהוא יעשה הכל כדי לעזור לבוש.
קלינטון סיפר לעיתונאים שבשיחת טלפון, שארכה כארבע דקות, "הבטחתי לנשיא הנבחר בוש את מאמציי ואת מאמציו הטובים ביותר של כל חבר בצוות הניהולי שלנו על מנת שתהיה העברה חלקה ומוצלחת".

הוא קרא לכל האמריקאים לתמוך בנשיא החדש: "לכולנו יש אחריות לתמוך בבוש ולאחד את מדינתנו סביב מכנה משותף".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully