וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגר מים תת-קרקעי ענק התגלה בהר הנגב

16.12.2000 / 11:47

האקוויפר מתפרס מתחת למכתש רמון ואף חוצה את הגבול המצרי; מכיל מאות מילארדי קו"ב מים; מומחה: אסור לחכות שניה, יש להתחיל לשאוב מיד; הגילוי יסייע למצב משק המים האנוש בישראל

מאגר מים תת-קרקעי(אקוויפר) ענק התגלה לאחרונה בנגב. זהו מאגר המים הגדול ביותר שהתגלה בישראל מעולם. הגילוי נשמר בסוד כמוס גם כדי שלא ידלוף למצרים, כיוון שהמאגר עובר בנקודה מסוימת תחת הגבול.

בכיר המומחים הישראלים לנושא פיתוח ומחקר משאבי מים תת-קרקעיים, פרופ' אריה איסר אמר היום בראיון לקול ישראל: "גילינו מקור מים נוסף של מים בעלי מליחות נמוכה בסדר גודל של מאות מילארדי קו"ב מים מתחת להר הנגב, דרומית למכתש רמון. זהו אקוויפר ענק המתפרס על כל האזור המרכזי של הר הנגב ונמצא בעומק כמה מאות מטרים. ניתן להפיק מהקידוח יותר מ-200 מטרים מעוקבים לשעה".

פרופ' איסר הדגיש כי הוא חושש שחלק משטח המאגר נמצא מתחת לאדמה מצרית. "כדי למנוע 'סחיפת המים' לצד המצרי עלינו להתחיל לשאוב מיד". בעולם החל תהליך של התחממות שיביא לירידה בממוצא המשקעים בישראל, מדובר בתהליך מהיר מאוד שיביא לבצורות קשות, מזהיר פרופ' איסר. "על ישראל לפתח במהירות אפשרות להמתקת מים בכמויות גדולות. יש לבנות אוגר תת-קרקעי בשפלת החוף אליו יוחדרו מי שטפונות וקולחין שממנו נספק את כל צרכי הבית והחקלאות", הוא מסכם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully