וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסיסיפי אישרה את הסרת סמל הקונפדרציה מדגל המדינה

המדינה האחרונה בארה"ב שעוד מנציחה את מדינות הדרום בדגלה הצביעה בעד שינוי היסטורי כתוצאה מהדיון הארצי על הגזענות נגד שחורים אחרי הרג ג'ורג' פלויד. הקונגרס שבשליטת רפובליקנים הצביע ברוב גדול בעד השינוי. "לא האמנתי שאראה זאת עוד בימי חיי"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

מדינת מיסיסיפי שבארצות הברית אישרה הלילה (שני) את הוצאת סמל הקונפדרציה מדגל המדינה, אחרי ששני בתי הקונגרס שבשליטת הרפובליקנים הצביעו בעד השינוי ברוב גדול. ההחלטה התקבלה ברוב של 91 מול 23 בבית הנבחרים ואז ברוב של 37 מול 14 בסנאט, שם פרצו הסנאטורים במחיאות כפיים אחרי הכרזת התוצאות. ועדה מיוחדת מורה לעצב עתה דגל חדש, שעליו יצביעו המחוקקים בנובמבר.

מיסיסיפי היא המדינה האחרונה בארצות הברית המציגה את הסמל של הדרום ממלחמת האזרחים בדגלה. דגל הקונפדרציה נחשב בעיני רבים לסמל גזעני לאור העבדות שהייתה נהוגה במדינות הדרום עד שהפסידו במלחמת האזרחים ב-1865, והדיון סביבו התעורר מחדש במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד.

דגל מיסיסיפי. AP
מורשת מתקופת הקונפדרציה. דגל מיסיסיפי מתנוסס לצד דגל ארה"ב/AP

הליך השינוי נפתח ביום שבת, שההצבעה בעד פתיחתו עברה בבית הנבחרים ברוב של 84 תומכים מול 35 מתנגדים, ולאחר מכן בסנאט, ברוב של 36 מול 15. עצם תחילת הליך שינוי הדגל נתפסה כמבחן הגדול ביותר, לאור הצורך ברוב של שני שלישים בשני הבתים, בעוד שהאישור הסופי היה זקוק לרוב רגיל.

בנוסף לכך, היוזמה קיבלה דחיפה משמעותית מצד המושל הרפובליקני טייט ריבס, שיחתום על החוק אם אכן יעבור בקונגרס. זאת אחרי שלפני כן רק אמר שלא יטיל על וטו, אך לא גיבה את שינוי הדגל בפומבי.

"הוויכוח על דגל מ-1894 הפך למפלג כמו הדגל עצמו, והגיע הזמן לסיים אותו", צייץ המושל. "אסור לנו לחיות באשליה כי הצבעה תסיים את מה שאנחנו חייבים לעשות - לאחד את המדינה".

ברברה בלקמון, מחוקקת שחורה מקומית, אמרה ביום שבת כי "מעולם לא חשבתי שאראה את הדגל יורד עוד בימי חיי".

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully