וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הרוג מירי לעבר מפגינים שמחו על הרג אישה שחורה בקנטאקי

אדם נוסף נפצע מאש שנפתחה לעבר משתתפים במחאה בפארק בלואיוויל, המשמש מוקד למחאה על הרג בברונה טיילור בת ה-26, שנורתה על ידי שוטרים שפרצו לדירתה. המשטרה פתחה בחקירת הירי הקטלני, שמגיע בזמן המחאות הארציות על האלימות נגד שחורים. "זו טרגדיה"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אדם אחד נהרג אתמול (שבת) ואדם אחר נפצע מירי בפארק בעיר לואיוויל, קנטאקי, שהפך למוקד מחאה נגד הרג אישה שחורה בביתה על ידי המשטרה. המשטרה בעיר מסרה כי הדיווחים על הירי פארק ג'פרסון סקוור התקבלו בשעה 21:00 ובהן נאמר כי נעשות פעולות החייאה באדם שנורה, אך בסופו של דבר מותו נקבע במקום.

המשטרה סרקה את הפארק ופתחה בחקירת רצח. לא נמסרו פרטים נוספים. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה אדם פותח באש לעבר הפארק, כשהנוכחים במקום נסים על נפשם ומחפשים מחסה.

ראש העיר גרג פישר אמר כי הוא חש צער מהאלימות שפרצה במקום שבו התאפסו אנשים להביע את מחאתם. "זאת טרגדיה שאזור זה של הפגנה שלווה הפך לזירת פשע", כתב פישר בטוויטר.

הפארק משמש מוקד להפגנות על הירי הקטלני בברונה טיילור, אישה שחורה שנהרגה במרץ מירי של בלשי סמים שהתפרצו לביתה לפני שלושה חודשים אחרי שהיה להם צו מעצר שלא דרש דפיקה על הדלת. ביום שלישי האחרון הודח מתפקידו אחד השוטרים שהיו מעורבים בהרג של טיילור בת ה-26.

תיעוד: גבר נהרג מירי לעבר מפגינים נגד הגזענות בלואיוויל קנטקי. רויטרס
המפגינים נסו על נפשם. זירת הירי בפארק, הלילה/רויטרס

ההרג שלה שב לכותרות אחרי ההרג של ג'ורג' פלויד ב-25 במאי על ידי שוטר לבן במיניאפוליס. שתי התקריות הללו, ואחרות, התקבצו לכדי זעם ארצי נגד אלימות המשטרה והאפליה הגזעית במערכת אכיפת החוק בארצות הברית.

קנת' ווקר, בן זוגה של טיילור, הואשם בתחילה בניסיון רצח אחרי שירה לעבר אחד השוטרים שנכנס לביתו. הוא טען שפעל מתוך הגנה עצמית אחרי שחשב שמישהו פרץ לדירה. השימוש בצו זה נאסר לאחרונה על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully