וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תחייב חבישת מסיכות, חלק מהמחוזות יטילו שוב מגבלות

רוחאני הודיע על הצעדים בעקבות ההתפרצות המחודשת של הקורונה. ב"אזורים אדומים" ניתן יהיה להטיל אמצעים שונים לטובת בלימת הווירוס. חבישת המסיכות תחויב במקומות כמו מבני ממשל וקניונים

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי הרשויות יחייבו חבישת מסיכות במקומות מסוימים באזורים מסוימים ואישר למחוזות שנפגעו קשה מנגיף הקורונה להטיל מחדש מגבלות. עד עתה נמנעה טהראן מהטלת סגר מלא כדי לבלום את הווירוס, וברוב האזורים השימוש במסיכות וציוד מגן היה בגדר המלצה בלבד.

רוחאני, שדיבר במפגש של צוות המאבק הממשלתי בקורונה ששודר בטלוויזיה, אמר כי הצעד ייכנס לתוקף בשבוע הבא ויימשך עד 22 ביולי. הוא יוארך במידת הצורך. הנשיא אמר כי משרד הבריאות גיבש "רשימה ברורה" של המקומות וההתקהלויות שנחשבים לכאלו עם סיכון גבוה, אך לא פירט. בנוסף לכך, הוא לא הזכיר את העונש שיוטל על מי שיפר את המגבלות.

אישה חובשת מסיכה עוברת בדיקות חום בכניסה למסגד באזור טהראן, איראן, 12 ביוני 2020. רויטרס
בדיקות חום בכניסה למסגד באזור טהראן, בשבוע שעבר/רויטרס

סגן שר הבריאות איראג' הרירצ'י אמר כי לא יינתנו שירותים למי שלא יחבוש מסיכה במבני ממשל ובקניונים. הוא אמר אתמול כי בכל 33 שניות נדבק אדם בקורונה, ובכל 13 דקות מישהו מת מהווירוס.
איראן חווה התפרצות שנייה מאז תחילת מאי, אחרי שהצליחה להגיע למספר הנדבקים היומי הנמוך ביותר זה חודשיים. מספר המתים כבר חצה את העשרת אלפים ומספר הנדבקים הגיעו ליותר מ-220 אלף.

ההתפשטות החדשה הגיעה לכמה מחוזות שהיו עד לא מכבר נקיים מהנגיף, ועתה הם מסווגים כ"אדומים" - רמת החירום הגבוהה ביותר המאפשרת להם להטיל מגבלות במקרה הצורה. רוחאני אמר כי זה יורחב גם למחוזות שבהם יש גם תתי-אזורים "אדומים".

אתמול השיק משרד הבריאות קמפיין "אני חובש מסיכה" ברשתות החברתיות וקרא לאיראנים לשמור על המגבלות שנועדו לבלום את ההדבקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully