וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת פקיסטן: בן לאדן נהרג כשהיד על ידי צבא ארה"ב

26.6.2020 / 15:30

אימראן חאן אמר את הדברים בנאום בפרלמנט שבו תיאר את השפל ביחסים בין המדינות. "לעולם לא אשכח כיצד הפקיסטנים הובכו", אמר על הפעולה האמריקנית ב-2011 לחיסול מנהיג אל-קאעדה, שהסתתר במדינה. באופוזיציה גינו את דבריו: "הוא הרס את המדינה, ואתה מתאר אותו כשהיד?"

פקיסטן ביטלה את עונש המוות על מתכנן רצח העיתונאי דניאל פרל/צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

ראש ממשלת פקיסטן אמר אמר כי מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן "מת מות קדושים" כשחוסל במבצע אמריקני במדינה ב-2011. באופוזיציה במדינה גינו את דבריו של חאן, שאמר את הדברים בעת שנשא דברים בפרלמנט ותיאר את המשבר ביחסים בין אסלאמאבאד לוושינגטון.

"לעולם לא אשכח כיצד הפקיסטנים הובכו כשהאמריקנים הגיעו לאבוטאבאד והרגו את בן לאדן כשהיד", אמר חאן. פקיסטן לא הייתה מודעת לקיומו של המבצע, שבמהלכו טסו מסוקים אמריקניים מאפגניסטן השטחה עמוק לשטח פקיסטן כדי ללכוד את מתכנן פיגועי 11 בספטמבר בתום מצוד של כמעט עשור.

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן בנאום לסוכנות הידיעות אי-פי. 16 במרץ 2020. AP
בפקיסטן זועמים על דוח מחלקת המדינה. ראש הממשלה חאן, בחודש שעבר/AP

מנהיג האופוזיציה חוואג'ה אסיף, שהיה שר החוץ בממשלה הקודמת, תיאר את בן לאדן כ"טרוריסט מושלם". "הוא הרס את המדינה שלי, והוא (חאן) קורא לו שהיד", אמר בתגובה בפרלמנט.

בילוואל בהוטו זרדרי, שמפלגתו הייתה בשלטון כשבן לאדן חוסל, האשים את ראש הממשלה בפייסנות כלפי האסלאם הקיצוני. דובר מטעם הממשלה לא הגיב לשאלות על דבריו של חאן ועל ביקורת האופוזיציה נגדו.

נאומו של חאן הגיע אחרי שמשרד החוץ במדינה תקף את דוח מחלקת המדינה האמריקנית, שהאשים את פקיסטן בכך שהיא ממשיכה להיות מקלט בטוח עבור "ארגוני טרור אזוריים".

"בעוד שהדוח מכיר בכך שאל-קאעדה נחלשו משמעותית באזור, הוא לא מציין את התפקיד המכריע של פקיסטן בהרס אל-קאעדה, מה שהוביל להפחתת האיום שארגון הטרור היווה בעבר על העולם", נאמר בהודעת משרד החוץ של פקיסטן אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully