וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורה שהפך למיליונר בזכות שתי אבנים

סניניו לייזר קיבל מממשלת טנזניה צ'ק על סך 7.74 מיליארד שילינג - 3.35 מיליון דולר - עבור שתי אבני הטנזניט הגדולות ביותר אי-פעם. איך הוא מתכנן לחגוג? בשחיטת כבש והשקעה בקהילה

כורה בטנזניה (משמאל) שמכר שתי אבני חן יקרות תמורת 3.35 מיליון דולר, 24 ביוני 2020. ממשלת טנזניה, אתר רשמי
לא זקוק לאבטחה. לייזר עם האבנים, אתמול/אתר רשמי, ממשלת טנזניה

כורה בטנזניה זכה אתמול (רביעי) בצ'ק ממשלתי על סך 7.74 מיליארד שילינג - 3.35 מיליון דולר - עבור שתי אבני טנזניט, אבן חן ייחודית למדינה, הגדולות ביותר אי-פעם. שתי האבנים הכחולות-סגולות הכהות, שגודלן כאמה, התגלו על ידי סניניו לייזר באחד ממכרות הטנזניט בצפון המדינה. משרד המכרות אמר כי האבן הראשונה שקלה 9.27 ק"ג והשנייה 5.103 ק"ג.

טנזניט היא אבן חן הנמצאת רק באזור קטן בצפון המדינה שבמזרח אפריקה. לייזר צולם בטלוויזיה הממלכתית אחרי שקיבל את הצ'ק מהבנק המרכזי, שרכש ממנו את האבנים. הנשיא ג'ון מגופולי התקשר אילו כדי לברך אותו בשידור חי.

"זאת הוכחה לכך שטנזניה עשירה", אמר הנשיא. בשנה שעברה הקימה המדינה מרכזי מסחר המאפשרים לכורים עצמאיים למכור את אבני החן והזהב שלהם לממשלה. הם אינם מועסקים על ידי חברות גדולות ובדרך כלל כורים בידיהם. באפריל 2018 חנך הנשיא חומה סביב מכרות הטנזניט, בניסיון לבלום את הכרייה הלא חוקית ואת הסחר הלא חוקי. עד עתה, הגרניט הגדולה ביותר בטנזניה הייתה 3.3 ק"ג.

לייזר, בן 52, הנשוי לארבע נשים, אמר כי הוא יחגוג את הזכיה בשחיתת אחת מ-2,000 פרותיו. הוא הוסיף כי הוא מתכנן להשקיע את ההון בקהילה שבו הוא חי, לטובת הקמת מרכז מסחרי ובית ספר. הוא סיפר לרשת BBC שהוא לא חושש לביטחונו בעקבות התעשרותו הפתאומית וכי הוא לא זקוק לאבטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully