וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שהודה בעדות שקר: בית משפט בארה"ב סגר את התיק נגד מייקל פלין

24.6.2020 / 18:28

בית משפט פדרלי לערעורים קבע כי ההחלטה של שופט לבחון את משרד המשפטים על שביקש לבטל את האישומים נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר תפגע בסמכות הנשיאותית. הפסיקה מהווה ניצחון לנשיא, שמבקש לזכות את יועצו לשעבר, אך צפוי להתנהל ערעור נגדה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בית משפט לערעורים בארצות הברית הורה היום (רביעי) לשופט פדרלי לסגור את התיק הפלילי נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין ששיקר ל-FBI. ההחלטה מהווה ניצחון עבור משרד המשפטים של ממשל טראמפ לאחר תפנית נוספת בתיק שבו נכללו גם שיקולים פוליטיים.

ברוב של שני שופטים מול אחד, קבע ההרכב בבית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה כי השופט הפדרלי אמט סליוואן לא מורשה לקבוע אם הוא מקבל את החלטת משרד המשפטים לנקות את פלין, שפעמיים הודה באשמה. השופט היה אמור לשמוע ב-16 ביולי טיעונים מהשופט לשעבר ג'ון גליסון, שאותו הוא מינה בתור "ידיד בית המשפט" כדי לטעון נגד סגירת התיק.

השופטת נעמי ראו, שמונתה על ידי הנשיא דונלד טראמפ, אמרה כי מעשי השופט יפגעו בסמכות הבלעדית של הזרוע הביצועית על התביעה. גורם המעורה בנושא אמר לרויטרס כי צפוי ערעור על הפסיקה היום, שתידון על ידי הרכב מורחב יותר בבית המשפט לערעורים.

טראמפ בירך על הפסיקה. "אני מאוד שמח לגבי הגנרל פלין. התייחסו אליו נורא", הוא אמר לכתבים בבית הלבן.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר מייקל פלין מגיע לדיון בבית המשפט בוושינגטון, 18 בדצמבר 2018. רויטרס
שינה טקטיקה. פלין בהגעתו לבית המשפט, דצמבר 2018/רויטרס

פלין, גנרל לשעבר בצבא, היה אחד מכמה ממקורביו של טראמפ שעמדו לדין במסגרת החקירה של התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. הוא הודה פעמיים ששיקר ל-FBI על שיחותיו עם השגריר הרוסי דאז, אך לאחר מכן הוא החליף את עורכי דינו ושינה טקטיקה, כשהחל לטעון שהחוקרים טמנו לו פח וביקש מהשופט לסגור את התיק.

טראמפ, שאותת על חנינה אפשרית לפלין, השתלח בחוקרים שלו בפומבי ואמר כי יועצו לשעבר עבר "עינויים". הפסיקה היום צפויה להכעיס את הדמוקרטים, שמאשימים את התובע הכללי וויליאם בר בהטייה פוליטית בחקירות הקשורות לחבריו ובעלי בריתו של הנשיא.

בדעת המיעוט היה השופט רוברט ווילקינס, שמונה על ידי ממשל אובמה. הוא אמר כי הזגזוג של משרד המשפטים בתיק מעלה שאלות הדורשות בחינה נוספת על ידי בית המשפט.

"ב-2017, התובע הכללי בפועל דאז אמר לסגן הנשיא שהצהרות השווא של פלין 'הופכות אותו לבעל פוטנציאל לסחיטה' על ידי הרוסים", כתב ווילקינס. "עכשיו, בשינוי מוחלט, הממשל אומר ששום דבר מזה לא נכון. לא מדובר רק בזגזוג, אלא יותר כמו להפוך נושאת מטוסים".

אחרי הבקשה החריגה של משרד המשפטים, סליוואן מינה את השופט גליסון כדי לטעון נגד. הוא אף ביקש ממנו לשקול אם עליו להעמיד את פלין לדין על ביזוי בית המשפט כששיקר אחרי שהודה באשמה. סליוואן אמר כי הוא לא יכול לשמש "חותמת גומי" ושעליו לבחון את העובדות בבקשה "חסרת התקדים" הזו. גליסון לחץ על סליוואן להמשיך במשפטו של פלין והאשים את משרד המשפטים ב"ניצול חמור של סמכות התביעה" במטרה "לספק יחס מועדף לחבר ולבעל ברית של נשיא ארצות הברית".

בת' ווילקינסון, עורכת דין ותיקה שייצגה את השופט בבית המשפט, סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully