וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל של בורות בעומק 5 מטר: "תגלית מדהימה" נחשפה ליד סטונהנג'

22.6.2020 / 14:36

צוות מומחים בבריטניה גילה את האתר בסמוך למונומנט ההיסטורי, שעשוי לשפוך אור נוסף על התעלומה המסתורית מלפני 4,500 שנה. "תבונות חדשות לגבי החיים והאמונות של אבותינו הניאוליתים"

תגלית ארכיאולוגית שנחשפה ליד סטונהנג'. אוניברסיטת סנט אנדרוז, אתר רשמי
"חלק מרכזי לפתרון הסיפור". מעגל הבורות שנחשף/אתר רשמי, אוניברסיטת סנט אנדרוז

ארכיאולוגים חשפו מעגל נרחב של בורות עמוקים סביב התיישבות עתיקה הסמוכה לסטונהנג'. התגלית פתחה קווי חקירה חדשים סביב מקורו ומשמעותו של האתר המסתורי והפרהיסטורי שנותר לא ידוע למדענים. סטונהנג' הוא אחד האתרים המוכרים ביותר בבריטניה והוא מושך תיירים מכל העולם ואנשים המחפשים חיבור רוחני לעבר.

צוות מומחים מכמה אוניברסיטאות גילה מעגל של בורות, ברוחב שני קילומטר, המקיף התיישבות בחומות דרינגטון, שבו יש גם מבנה מעגלי העשוי מעץ. האתר נמצא 3.2 ק"מ מצפון-מזרח לסטונהנג', והמידע הארכיאולוגי מצביע על כך שהבורות הם מאותה התקופה - לפני כ-4,500 שנה.

אתר סטונהנג' בבריטניה. GettyImages
מושך תיירים מכל העולם. אתר סטונהנג'/GettyImages

מעגל הבורות נמצא היכן שהפועלים שבנו את האתר חיו וסעדו, ולכן, הסביר הארכיאולוג ניק סנשל, שעומד בראש האוצר הלאומי, הגוף שמנהל את האתר: "זה חלק מרכזי לפתרון הסיפור הרחב יותר של סטונהנג'. התגלית המדהימה מציעה לנו תבונות חדשות לגבי החיים והאמונות של אבותינו הניאוליתים".

מעגל הבורות שנחשף גדול משמעותית מכל אתר פרהיסטורי אחר מסוגו בבריטניה. החוקרים מצאו 20 בורות, אבל מעריכים שהיו יותר מ-30 במקור. כל אחד מהם הוא בעומק חמישה מטרים וברוחב עשרה מטרים. האתר התגלה ללא צורך באמצעי חפירה, עם אמצעים טכנולוגיים ודגימות.

הארכיאולוגים אמרו כי הדיוק והדרך המתוחכמת שבה הבורות הוצבו מצביעים על כך שתושביה המוקדמים של הממלכה השתמשו בשיטת ספירה למדידת מרחקים ארוכים.

"גודל הבורות והמעגל סביב חומת דרינגטון הוא חסר תקדים בבריטניה", אמר וינס גפני, פרופסור לארכיאולוגיה מאוניברסיטת ברדפורד ואחד החוקרים המובילים בפרויקט. לדבריו, התגלית ממחישה את "היכולת ואת התשוקה של הקהילות הניאוליתיות לתעד את שיטות האמונה הקוסמולוגיות שלהם בדרכים ובצורה שמעולם לא ציפינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully