וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר מותו: מועדון נוער נחנך לזכרו של סלומון טקה בקריית חיים

21.6.2020 / 23:10

במרחק עשרות מטרים מהמקום שבו נורה הצעיר בן ה-18 למוות, נפתח מועדון שמטרתו לעודד מנהיגות צעירה. המקום כולל מערכת מולטימדיה, מערכת ישיבה מודולרית וכלים נוספים שנועדו לפתח כישורים בבני הנוער. "המרכז הזה נותן תקווה ועתיד לבני המקום", אמרה ראשת העיר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

"חדר מנהיגות" לזכר הנער סלומון טקה נחנך היום (ראשון) במועדון "בית יציב" בקריית חיים, במעמד שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה וראשת העיר חיפה עינת קליש רותם. לפני שנה, נורה טקה בן ה-18 למוות בידי קצין משטרה, במרחק של כמה עשרות מטרים ממרכז הנוער החדש. בתום אירוע החניכה הרשמי, צעדו בני המשפחה והחברים אל הנקודה שבה נורה ב-30 ביוני 2019, והדליקו שם נרות לזכרו.

ביום שלישי הקרוב, צפוי השופט ד"ר זאיד פלאח, לקיים סיור עד לנקודה הזו במסגרת המשפט שאותו מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים בבית משפט השלום בחיפה, נגד השוטר שירה בטקה, ובאמצעות סנגורו עו"ד יאיר נדשי, מכחיש את המיוחס לו.

השרה תמנו שטה אמרה במהלך האירוע כי "כשרה בממשלה אני מתחייבת להילחם בחורמה ולגייס את כל הממשלה למאבק הצודק של בני ובנות קהילתי ולא רק כי אדם הוא אדם באשר הוא". היא הוסיפה כי "סלומון שילם בחייו את מחיר אוזלת היד, הפרופיילינג וחוסר המקצועיות בטיפול בבעיה".

טקס הנצחה במלאת שנה למותו של סלומון טקה, קריית חיים 21 ביוני 2020. יואב איתיאל
הוריו של טקה יחד עם ראשת העיר קליש רותם/יואב איתיאל

היא טענה כי "יותר מדי זמן לקח למערכות השונות להבין שקהילת יוצאי אתיופיה במצוקה אמתית מול פרקטיקה שנהוגה בשטח, בעיקר בשכונות הקהילה, על ידי שוטרים שהפכו לעשבים שוטים ומעיבים על מערכת היחסים בין הקהילה למשטרה מתוקנת במדינה דמוקרטית". עוד הוסיפה השרה כי "משימת תיקון המציאות אינה יכולה שתיוותר בידי בני ובנות הקהילה. שהרינו אנחנו כאן בין אחים ואחיות, ואסור שירים אח יד על אחיו בטח לא במשוא פנים ואפליה בוטה הקשורה בצבע עור".

בסיום דבריה אמרה השרה פנינה תמנו שטה "אדם הוא אדם באשר הוא. לא חשוד מידי, לא אשם תמידי, שמו אינו דעות קדומות וחייו אינם הפקר לגחמות, רשלנות או פשע. אני מקווה ומתפללת שסלומון יהיה המקרה האחרון, אני מקווה ומתפללת שלמדנו דבר או שניים - ושצוואתו תהיה נר לרגלינו".

טקס הנצחה במלאת שנה למותו של סלומון טקה, קריית חיים 21 ביוני 2020. שלומי גבאי
טקס הנצחה במלאת שנה למותו של סלומון טקה, קריית חיים 21 ביוני 2020/שלומי גבאי

העירייה מסרה כי החדר כולל מערכת מולטימדיה מובנית, מערכת ישיבה מודולרית וכלים נוספים שנועדו לפתח מנהיגות ערכית, בעזרת שיטות עבודה המותאמות למאה ה-21. חדר המנהיגות הוקם במימון משותף של "קרן חיפה", "שותפות חיפה בוסטון" ו"ועד שכונת קריית חיים וקריית שמואל", מתוך מטרה לחזק את "בית יציב" כמרכז חינוכי-ערכי לילדים ולבני נוער.

"בית יציב" משרת כ-150 בני ונוער ותלמידים בקריית חיים ובקריית שמואל ומהווה מרחב מוגן ובטוח, המקיים מגוון פעילויות, חינוכיות וערכיות. באירוע חניכת חדר המנהיגות היום, השתתפו כמה עשרות מבני משפחתו וקרוביו של סלומון טקה וקומץ בני הקהילה ובני נוער הפעילים במקום. בשל מגבלות הקורונה, נותרו רבים בחוץ.

טקס הנצחה במלאת שנה למותו של סלומון טקה, קריית חיים 21 ביוני 2020. יואב איתיאל
ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, הערב/יואב איתיאל

ראשת העיר עינת קליש רותם בחרה לדבר על חבלי הקליטה של דורות העולים לישראל, ואמרה כי "קלטנו במרוצת השנים עשרות אלפי עולים חדשים, כולם השתלבו כאן היטב, אנחנו בעיריית חיפה עושים מאמצים כבירים לסייע לכל עולה". היא הוסיפה כי "המרכז הזה, שאנחנו חונכים היום, נותן תקווה ועתיד לבני המקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully