וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הבקשה לפרסום שמות השחקנים מפרשת הכדורגלנים והקטינות

21.6.2020 / 22:20

בית משפט השלום קבע כי אין הצדקה לפרסום את שמותיהם של שחקני מכבי תל אביב החשודים בבעילה אסורה של נערות מתחת לגיל 16, מאחר שהראיות בתיק דלות, וזהותם תתפרסם במידה שיוגש נגדם כתב אישום. גורם המקורב לחקירה: בפרקליטות יתקשו למצוא תשתית ראייתית נגד השניים

-

בית משפט השלום בראשון לציון דחה הערב (ראשון) את הבקשה לפרסם את שמותיהם של שני שחקני מכבי תל אביב מפרשת הכדורגלנים והקטינות. הבקשה הוגשה על ידי עיתון "הארץ" ותאגיד השידור הישראלי "כאן". גורמים המעורים בפרטים אמרו כי שופטת השלום בראשון לציון, זהר סגל דיבון, ציינה בהחלטתה כי לאחר עיון בתיק החקירה נראה שהראיות דלות ולכן אין זה מצדיק ששמם יפורסם. לפי החלטת בית המשפט, שמות הכדורגלנים יפורסמו רק במידה שיוגש נגדם כתב אישום.

במסגרת הפרשה, שני השחקנים חשודים בבעילה אסורה של נערות מתחת לגיל 16. גורם המקורב לחקירה אמר כי התיק יגיע בסופו של דבר להכרעת הפרקליטות, ושם ככל הנראה יתקשו למצוא תשתית ראייתית נגד השניים. גם היום, ההערכה הרווחת היא שהתיק ייסגר מחוסר ראיות.

מתחם האימונים של מכבי תל אביב, קרית שלום. ראובן קסטרו
מתחם האימונים של מכבי תל אביב בכדורגל/ראובן קסטרו

במסגרת הפרשה שני השחקנים, כמו גם שתי הנערות המעורבות, מסרו עדויות, והשחקנים טרם קיבלו זימון נוסף לחקירה במשטרה. עורכי הדין ינון היימן ועדי כרמלי, המייצגים את השחקנים, אמרו בתגובה כי "דעתנו לפני תחילת החקירה בעינה עומדת וביתר שאת ולפיה, בהתנהלות מרשינו לא דבק רבב. מפאת כבודן של הנערות לא נוסיף בעת הזו , אנו שמחים שהחלטת בית המשפט לאחר שנחשף לחומרים אף היא ברוח זו".

בחדשות 13 פורסמה גרסתה של אחת הנערות. היא סיפרה כי הכדורגלנים הזמינו לה ולחברתה מונית לבית של אחד מהם. "בדיעבד, הבנו שהם התנהגו כמו ציידים", אמרה. היא טענה כי "הם לחצו שנשחק משחק וקשרו לתוכו שתיית אלכוהול בשוטים".

עוד בוואלה!

גרסת אחת הנערות: "השחקנים התנהגו כמו ציידים. הם נתנו לנו לשתות שוב ושוב"

לכתבה המלאה

בהמשך, לפי העדות שפורסמה, "הם העבירו אותנו מאחד לשני ואחרי שעברתי מיד ליד חשתי תחושה קשה של ניצול. הם ממש ניצלו את העובדה שאנחנו קטינות. זאת הייתה ההתנסות המינית הראשונה שלי, הפעם הראשונה שלי, והם עשו את זה רק כדי לספק את הצרכים שלהם".

הנערה סיפרה גם שהיא לא ידעה שאחד מהם נשוי. "רק בסוף הערב, כשהוא היה צריך ללכת, הוא אמר: 'יש לי אישה וילד שצריך לחזור אליהם'. הייתי בשוק", אמרה.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, כתב היום בפייסבוק כי "הסוגיה המשפטית עוד תתברר, אבל בלי קשר ישיר אליה יש להגיד בקול ברור: הנערות בוודאי לא אשמות. בימים האחרונים סופגות הנערות שעומדות במרכז הפרשה, הכפשות והתקפות קשות. כנגד הכיעור והרעל כלפיהן, יש חובה ערכית לעמוד בצורה ברורה ולהדגיש כי יש לנו אחריות להגן על הנערות האלו, לכבד אותן ואת משפחותיהן, לשמור על כבודן שלהן ושל נשים בכלל".

טרופר הוסיף כי "נכון לאפשר למשטרה לנהל את ההליך החוקי בצורה מסודרת ונקייה. לצד זאת, חשובה הבעת קול ערכי ועקרוני שמצפה משחקני כדורגל, בוודאי שחקנים מוכרים ונערצים בליגת העל, להתנהגות ראויה שמהווה דוגמה אישית. בואו לא ניתן מקום לרפש ולהכפשות כלפי הנערות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully