וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: לומניס קרסה ב-26% לאחר האזהרה החמורה

שירלי יום-טוב

16.1.2003 / 23:04

הנאסד"ק ירד ב-1.25%; טיוגה עלתה ב-22% במחזור גבוה על רקע המכירה לאס.טי

המדדים המובילים רשמו ירידות שערים: הנאסד"ק ירד ב-1.25% והדאו ב-0.25%. לומניס צנחה ב-26% בעקבות האזהרה החמורה שפירסמה וטיוגה עלתה ב-22% עקב מכירתה ל-ST.

סקירה אחרונה (21:00)

המשקיעים בוול סטריט קיבלו היום לידיהם מידע רב הכולל בין היתר את דו"ח פורטל האינטרנט הפופלארי יאהו, דו"ח נוסף של ג'נרל מוטורס, שהיה חיובי, ושל חברת המחשבים אפל שאיכזב. על כל אלה נוספים היום נתונים מקרו כלכליים שפורסמו לפני תחילת המסחר. בשעה זו רושמים המדדים ירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.8% והדאו מאבד 0.1%.

יאהו דיווחה אמש על תוצאות טובות מן הצפוי לרבעון הרביעי, אך המשקיעים והאנליסטים ציננו את ההתלהבות לאחר שהחברה צפתה הכנסות נמוכות מאלו שצפו אנליסטים אופטימיים ברבעון הבא, ולאחר הערות בדבר מחירה הגבוה של המניה, שזינקה מתחילת השנה ב-20%.

מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש דצמבר הצביע היום על עלייה של 0.1% - נמוך מצפי לעלייה של 0.2%. עוד לפני תחילת המסחר, פורסמו נתונים בדבר מספר דורשי העבודה לשבוע שעבר שהצביעו על ירידה לרמה של 360 אלף - הרמה הנמוכה מזה שישה שבועות. זאת, ביחס לצפי לרמה של 395 אלף. יצוין כי כל רמה מעל ל-400 אלף דורשי עבודה, משמעה חולשה במשק האמריקאי.

הפתעה כלל לא נעימה למשקיעים סיפקה היום חברת לומניס , ששבה לקדמת הבמה של המניות הישראליות בוול סטריט וצונחת ב-25% למחיר של 1.5 דולרים במחזור של פי 4 מהממוצע לה - כ-1.7 מיליון דולר. זאת, לאחר אזהרה חמורה לפיה הכנסות החברה ברבעון הרביעי צפויות להסתכם ב-78 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית מכירות של 90-95 מיליון דולר שנתנה החברה בסיום הרבעון הקודם.

לומניס מסרה כי נתוני המכירות הנמוכים מן הצפוי נובעים בעיקר בשל עיכובים במשלוח מוצרים וחולשה בתחום עסקי האסתטיקה של החברה. החברה מצפה לפרסם את הדו"חות הכספיים במחצית חודש פברואר. מנכ"ל לומניס, אריה גנגר, ציין כי צבר ההזמנות של לומניס גדל לכ-10 מיליון דולר בסוף השנה - עלייה לעומת 4 מיליון דולר בסוף חודש ספטמבר.

חברת גיוון אימג'ינג שיגרה היום חדשות טובות דווקא והודיעה כי היא תדווח על הכנסות של 9 מיליון דולר ברבעון הרביעי. מדובר בהכנסות שיא של החברה שהציגה צמיחה רבעונית שוטפת בששת הרבעונים האחרונים.

הכנסות אלו מייצגות צמיחה של 20% מהכנסות הרבעון הקודם וזינוק של כ-160% על הכנסות הרבעון המקביל. לשנת 2002 כולה יסתכמו ההכנסות ב-28.9 מיליון דולר. שווי השוק של גיוון אימגי'נג מסתכם בכ-245 מיליון דולר - נמוך במעט מהשווי בו הונפקה באוקטובר 2001 - 250 מיליון דולר. מניית החברה מוסיפה כעת 0.2% למחיר של 9.7 דולרים.

מניית טיוגה מתחילה לרכז היום עניין ומזנקת ב-22% למחיר של 18 סנט במחזור של פי 22 מהממוצע לה, על רקע מימוש האופציה על ידי חברת השבבים ST הצרפתית. ST רוכשת את טיוגה תמורת 12 מיליון דולר, בנוסף להשקעה של 18 מיליון דולר שבוצעה בטיוגה בשנה האחרונה, מאז חתמו השתיים על הסכם. בעלי המניות בטיוגה צפויים לקבל כ-30 סנט למניה, לאחר סיום העסקה בעוד כשלושה חודשים. מדובר בפרמיה של 100% על מחיר המניה הנוכחי - 15 סנט המשקף לטיוגה שווי שוק של כ-3.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully