וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון טען כי נתניהו הטיל ספק בקושנר; לשכת רה"מ: "יש בו אמון מלא"

18.6.2020 / 19:58

הלשכה פרסמה הודעה חריגה בה התנערה מהדברים שיוחסו לרה"מ בספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר. בולטון כתב כי נתניהו "היה ספקן לגבי הטלת המשימה לשים סוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני על קושנר". אולם בלשכה הבהירו: "הוא תרם רבות לקידום השלום, וכבר השיג את מה שאחרים לא"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

לשכת ראש הממשלה התנערה הערב (חמישי) מהדברים המיוחסים לבנימין נתניהו בספרו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארצות הברית, ג'ון בולטון. בהודעה חריגה שפרסמה הלשכה באנגלית, היא הביעה אמון מוחלט בג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא דונלד טראמפ, שמנהל את המגעים על "עסקת המאה" של הממשל האמריקני.

לפי ציטוטים מהספר של בולטון שעתיד לצאת לאור בקרוב, והתפרסמו ב-CNN ובוול סטריט ג'ורנל, בשיחה עם היועץ לשעבר נתניהו הטיל ספק לגבי התפקיד שניתן לקושנר בתכנית השלום. "הוא היה ספקן לגבי הטלת המשימה - לשים סוף לסכסוך הישראלי-פלסטיני - על קושנר, אדם שמשפחת נתניהו מכירה שנים רבות. הוא נהג כפוליטיקאי ולא התנגד לרעיון בפומבי, אבל כמו רבים בעולם, הוא תהה למה קושנר חשב שהוא יוכל להצליח היכן שקיסינג'ר ודומיו כשלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וקושנר, 2017/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

לפי ההודעה, ל"ראש הממשלה נתניהו יש אמון מלא ביכולותיו של ג'ארד קושנר והוא דוחה בנחישות כל תיאור הפוך מכך. קושנר תרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון. הצוות בראשות קושנר ניסח בהצלחה את עקרונותיו תכנית השלום של הנשיא טראמפ ועיצב את התכנית המציאותית ביותר לשלום באזורנו. קושנר גם תרם להחלטותיו ההיסטוריות של הנשיא טראמפ להכיר בירושלים, להעביר את שגרירות ארצות הברית לבירת ישראל ולהכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן".

"קושנר סייע לקידום יחסי ישראל עם העולם הערבי", הוסיפו בלשכה. "עם ההישגים הללו בלבד ותחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, קושנר כבר השיג את מה שאחרים לפניו לא השיגו. אנו בטוחים כי בעבודה משותפת אנו יכולים להשיג את השלום המתמשך והבטוח שכולנו חפצים בו".

הפרסום מהספר של בולטון מגיע בעיתוי רגיש מבחינתו של נתניהו, שמעוניין לקדם מהלכי החלת ריבונות וסיפוח בשבועות הקרובים, שכן קושנר נחשב למי שמתנגד בבית הלבן למהלכים חד-צדדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully