וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזיר קיצוני ומכחיש קורונה השתלט על מנזר ברוסיה

18.6.2020 / 14:46

האב סרגיי, שקרא לתומכיו להפר את הוראות הקרמלין, הגיע למנזר נשים בהרי אוראל שאותו הקים לפני כמה שנים והתבסס שם. הכנסייה גינתה אותו, אך המשטרה שסיירה במקום לא מצאה שום פעילות לא חוקית

עריכה: ניר חן

נזיר רוסי מורד, שמכחיש את קיומו של נגיף הקורונה וקורא לתומכיו להתעלם מהוראות הסגר של הקרמלין, השתלט על מנזר בהרי אוראל. האב סרגיי הופיע ביום שלישי במנזר הנשים סרדנאורלסק, שאותו הקים לפני כמה שנים, והשתלט עליו.

עשרות מתנדבים, בהם ותיקי המלחמה במזרח אוקראינה, עוזרים לאכוף את החוקים שלו, בזמן שמנהיגת המנזר וכמה נזירות עזבו. מאות מאמינים מערים בהרי אורל נהרו למקום כדי להאזין לדרשות התקיפות של האב.

הכנסייה האורתודוכסית הרוסית גינתה את הנזיר, אמרה כי נאסר עליו להוביל את שירותי הכנסייה והפצירה בו לחזור בו ממעשיו. המשטרה ביקרה במנזר אתמול ולא מצאה שוב מעשים המנוגדים לחוק.

הנזיר הרוסי, האב סרגיי שהתריס נגד הנהגת הכנסייה האורתודוקסית (מימין) במהלך שיחה עם כלי התקשורת הרוסית בסרדנוראלסק 17 ביוני 2020. AP
חלק מתומכיו עם ותיקי המלחמה באוקראינה. האב סרגיי במנזר, אתמול/AP

בחודש שעבר, הנזיר הושעה על ידי הנהגת הכנסייה בשל קריאותיו המתמשכות שלא לציית להוראה על סגירת הכנסיות במהלך הסגר, שנפתחו מחדש רק מוקדם יותר החודש.

האב סרגיי יצא נגד האמצעים האלקטרוניים שיושמו במוסקבה ובאזורים אחרים כחלק מהמאבק במגיפה, וכינה זאת "מחנה אלקטרוני של השטן". הוא תיאר את החיסון המפותח נגד הנגיף כחלק ממזימה עולמית לשלוט בהמונים. בשבוע הבא תקבע ועידה כנסייתית את גורלו, והוא עומד בפני אישומים על הפצת מידע כוזב על הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully