וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ביצענו ניסוי בטיל שיוט חדש לטווח של 280 ק"מ

18.6.2020 / 12:10

הצי האיראני עורך תרגילי מלחמה במפרץ עומאן ובצפון האוקיינוס ההודי, על רקע המאמצים של ארה"ב להאריך את אמברגו הנשק על טהראן. במהלך התמרונים שוגרו טילי חוף-ים וטילי ים-ים מהחוף ומספינות. "כולם פגעו במטרה"

-

איראן אמרה כי היום (חמישי) כי הצי שלה ניסה בהצלחה טיל שיוט מקומי חדש במהלך משחקי מלחמה בצפון האוקיינוס ההודי, בסמוך לכניסה למפרץ הפרסי. הניסוי בוצע במקביל למאמצי ארצות הברית להאריך את אמברגו הנשק של האו"ם על איראן, שאמור לפוג באוקטובר במסגרת הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 בין טהראן לבין המעצמות. ממשל טראמפ נסוג מההסכם באופן חד-צדדי ב-2018.

"במהלך התרגילים, שוגרו בהצלחה מהחוף ומספינות טילי חוף-ים וים-ים לטווח קצר וארוך טווח, והם פגעו ביעדיהם בדיוק רב", דיווחה סוכנות הידיעות תסנים. עוד דווח כי טילי השיוט מהדור החדש, עם טווח של 280 ק"מ, נוסו במהלך תרגילים של הצי במפרץ עומאן, השוכן בסמוך למצרי הורמוז שבקצה המפרץ הפרסי, ובצפון האוקיינוס ההודי.

ספינת קרב של איראן משגרת טיל שיוט במהלך תרגיל במפרץ, יוני 2020. צילום מסך מתסנים, אתר רשמי
שיגור של טיל שיוט מספינת קרב במהלך התרגיל האיראני/אתר רשמי, צילום מסך מתסנים

באפריל הצהירה איראן שהיא הגדילה את טווח הטילים הימיים שלה ל-700 ק"מ. מומחים צבאיים במערב אומרים כי איראן מגזימה לעתים קרובות ביכולותיה, אך החשש מתכנית הטילים הבליסטיים ארוכי-הטווח שלה תרמו להחלטתה של ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין שעסק רק בתכנית הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully