וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם סלין דיון לא עזרה: קנדה שוב הפסידה במרוץ למועצת הביטחון

טרודו השקיע כספים ומאמצים רבים, כולל לקיחת דיפלומטים למופע של הזמרת, אך אירלנד ונורבגיה זכו בשני מושבים השמורים לחברות מתחלפות. כישלון דומה נרשם ב-2010, אז ראש הממשלה הליברלי היה באופוזיציה והבטיח לתקן את ההשפלה

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו במסיבת עיתונאים ב-8 בינואר 2019. רויטרס
יצטרך לספק הסברים. טרודו/רויטרס

קנדה הפסידה שוב בניסיון לקבל מושב במועצת הביטחון של האו"ם למרות קמפיין יקר גדוש ידוענים. היא הפסידה לאירלנד ולנורבגיה על שני המושבים השמורים ל"גוש המערבי".

ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו השקיע רבות בקמפיין, העסיק 13 עובדים במשרה מלאה והזמין דיפלומטים להופעה של סלין דיון בניו יורק. בינתיים, אירלנד השתמשה ב-U2 למופע דומה, אך הוציאה כמחצית מהסכום של קנדה על הקמפיין, 800 אלף דולר. נורבגיה השקיעה בקמפיין 2.8 מיליון דולר.

במועצת הביטחון יש עשרות חברות לא קבועות, שנבחרות לשנתיים כל אחת, בנוסף לחברות הקבועות בריטניה, סין, צרפת, רוסיה וארצות הברית, שלהן שמורה זכות להטיל וטו. המועצה יכולה לאשר פעולות לשמירת שלום, להטיל סנקציות בינלאומיות ולקבוע כיצד האו"ם צריך להגיב לסכסוכים ברחבי העולם.

נורבגיה השיגה 130 קולות, בעוד אירלנד קיבלה 128 וקנדה הצליחה 108 בלבד.הודו זכתה ללא יריבות במועמדות על המושב השמור לאזור אסיה-פסיפיק, ואילו מקסיקו נבחרה גם כן ללא תחרות. המושב החדש יחל ב-1 בינואר 2021.

כינוס העצרת הכללית של האו"ם 11 בפברואר 2020. AP
עשר חברות המתחלפות כל שנתיים. מועצת הביטחון/AP

נורבגיה השיגה 130 קולות, בעוד אירלנד קיבלה 128 וקנדה הצליחה 108 בלבד.הודו זכתה ללא יריבות במועמדות על המושב השמור לאזור אסיה-פסיפיק, ואילו מקסיקו נבחרה גם כן ללא תחרות. המושב החדש יחל ב-1 בינואר 2021.

זאת הפעם השנייה ברציפות שבה קנדה מפסידה במרוץ למושב למועצת הביטחון. אחרי ההפסד של הממשלה השמרנית ב-2010, הליברלים שהיו אז באופוזיציה אמרו כי היה זה כישלון מביך על הבמה העולמית. הם אמרו שזה תוצאה של חוסר כבוד שהפגינו למעורבות בינלאומיות.

אחרי ניצחונו בבחירות, הבטיח טרודו כי "קנדה חזרה" ותהיה שוב חברה פעילה בקהילה הבינלאומית. בשבועות האחרונים קרא טרודו לכ-50 מנהיגים בעולם להבטיח את קולותיהם, אך זה לא הספיק.

שר החוץ שלו פרנסואה פיליפ שמפיין ניסה למצוא את החיובי שבהפסד. לדבריו, התוצאה לא הייתה זו שקנדה קיוותה לו, אך מה שחשוב היה חיזוק היחסים בין המדינות לאורך הדרך. הוא אמר לכתבים שיהיה זמן לנתח את ההפסד במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully