וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפגנות: טראמפ חתם על צו לרפורמות במשטרה

16.6.2020 / 20:52

נשיא ארה"ב אמר כי בעוד שיש צורך ביותר שקיפות והכשרה טובה, ללא משטרה "יהיה כאוס". השינויים, הקוראים לשיתוף מידע על שוטרים בעייתים ועבודה עם שירותי הרווחה, לא עונים על כל דרישות המחאה שפרצה אחרי הרג ג'ורג' פלויד. "לא פעולה מקיפה ואמיצה מספיק"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (שלישי) על צו נשיאותי הכולל שורת רפורמות במדיניות המשטרה, אחרי שספג ביקורת על התנהלותו ועל הרטוריקה התקיפה שלו שליבתה את הסערה שאחרי הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד. עם זאת, טראמפ הדגיש כי הרשויות ינהגו עם הפורעים ביד קשה, ודחה דרישות מרחיקות לכת יותר של המפגינים, ששטפו את רחובות ארצות הברית בשבועות שחלפו מאז ההרג של פלויד ב-25 במאי.

בטקס במדשאות הבית הלבן, לפני שחתם על הצו, אמר טראמפ המחפש כהונה שנייה בנובמבר כי "האמריקנים רוצים חוק וסדר, הם דורשים זאת". הוא הביע את תנחומיו בפני משפחותיהם של מי שנהרג לאחרונה בידי המשטרה ובתקריות אלימות אחרות, והבטיח לעשות עמם צדק.

"עלינו למצוא מכנה משותף", אמר טראמפ. "אבל אני מתנגד בתקיפות למאמצים הרדיקלים והקיצונים להפסיק את התקצוב, לפרק ולפזר את מחלקות המשטרה שלנו". הנשיא הוסיף: "ללא משטרה, יהיה כאוס". טראמפ אמר עוד כי "האמריקנים מאמינים שעלינו לתמוך בגברים והנשים האמיצים בכחול, ששומרים על הרחובות שלנו ומגנים עלינו. האמריקנים גם מאמינים שעלינו לשפר את הדין וחשבון שנעשה להם, להגביר את השקיפות ולהגדיל את ההשקעה באימון, גיוס ושיתוף הפעולה עם הקהילה".

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ חותם על הרפורמה במשטר, הבית הלבן, 16 ביוני 2020. רויטרס
מתנגד לקריאות להפסיק לתקצב את המשטרה. טראמפ, היום/רויטרס

על פי גורמים רשמיים, הצו הנשיאותי מעודד את מחלקות המשטרה לשמור על סטנדרטים גבוהים ביחס לשימוש בכוח, ולשפר את חלוקת המידע כדי שלא יגויסו שוטרים עם עבר בעייתי מבלי שהרקע שלהם יהיה ידוע למשטרה. בנוסף, הצו עוסק בליווי הכוחות על ידי עובדים סוציאליים במקרים של עבירות לא אלימות, שבהן מעורבים מכורים לסמים וחסרי בית.

ההרג של פלויד הגביר את הקריאות ברחבי ארצות הברית למיגור האפליה הגזעית נגד שחורים, בעוד שטראמפ הביע בשבועות האחרונים, הן בטוויטר והן בקולו, תמיכה בגישה תקיפה נגד המפגינים ובשימוש בצבא לדיכוי מהומות שפרצו בשולי חלק מההפגנות אחרי ההרג של פלויד. הסקרים בארצות הברית מראים כי אמריקנים רבים מודאגים מאלימות המשטרה.

טראמפ שוב חזר על כך שהוא מתנגד לקריאות "לייבש את המשטרה" שנשמעו מצד חלק מהמפגינים. בכירים דמוקרטים, כולל יריבו של טראמפ ג'ו ביידן, לא אימצו את הרעיון הזה, אך הרפובליקנים קפצו על הנושא.

ארגון "ועידת ההנהגה לזכויות אזרח ואדם" מסר כי המהלך של טראמפ לא הולך רחוק מספיק. "בעוד שאלו כמה צעדים קדימה, זו לא תגובה מספיקה לדרישה לאומית לפעולה מקיפה ואמיצה", מסרה וניטה גופטה, ראש הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully