וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעו "ש" - שאהיד

נבו כהן

16.1.2003 / 11:43

אם יש מוטיב אחד, בולט יותר מאשר כל סממן אחר בתשדירי הבחירות של המפלגות הערביות, יהיה זה מוטיב ההתנגדות. בחלק מהתשדירים אין בכלל תרגום לעברית, רק ערבית, והאוזן קולטת את הצלילים הצורמים, את השנאה, את הזעם. המילים נאמרות בבכי, בצעקות מהולות ברעש הסירנות, אצבעות מתריסות בכעס, אני לא יודע מה הם אומרים, אני רק יודע שזה נשמע רע.

אין פסול בגילויי סולידריות עם הפלסטינאים, גם בשמאל הישראלי יש כאלו המצדדים בזכותם למדינה ולהפסקת הכיבוש, הבעיה טמונה במינון ובעוצמה. בתשדירי המפלגות הערביות אין מינון. עפ"י התשדירים אין יותר ישראליות בערביי המדינה הזאת, תשדירים שלמים מוקדשים לפלסטין, לשהאידים, להלוויות, רימוני עשן מתעופפים לעברו של אמבולנס, שופלים הורסים בתים.

והכל בעוצמה של תשדירי מלחמה, תופים, בסים, קברים, חיילים ודם. במונולוג של טאלב אסנע מתגלית לה מפת ארץ ישראל, אין בה קו ירוק המפריד בין השטחים לישראל, הכל בחתיכה אחת. מקננת בי התחושה שהמפה הזו איננה ארץ ישראל השלמה, כי אם פלסטין בעיני טאלב.

בתשדיר אחר רואים את עיסאם מח'ול קורא להפסיק עם מדיניות האטום, אתמהה?! עיסאם גם קורא לאמץ את מתווה השלום של מובארק. אטום? מובארק? עכשיו הכל ברור, מצרים היא המתחמשת הגדולה ביותר במזה"ת, היא גם המתנגדת הגדולה לאי חתימתה של ישראל על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני, אז הנה יש לה נציג בכנסת, עיסאם מובארק.

הלאום,הדת, התושבות והאזרחות יצרו שעטנז, אולי לא מושלם, אבל שעטנז, לא פלסטינאי, גם לא מצרי - ערבי ישראלי. מיזוג בין החברות נשמע בימים אלה כאוקסימורון מוחלט, קשה לתמוך ולגלות הבנה למצוקות הכנות של הערבים בישראל כאשר הם עצמם מבטלים ויוצאים כנגד כל סממן ישראלי. למה המונח הטרנדי החדש מדינת כל אזרחיה נשמע לי יותר כמו מדינת כל פלסטינאיה?

לא חסרים טיעונים מוצדקים מצידה של האוכלוסייה הערבית: הם חיים בתנאי עוני מחפיר, תשתיות מוניציפליות קורסות, פערים עצומים בחינוך ובהקצאת כספים, ערבי ישראלי בישראל של שנות ה -2000 עדיין מרגיש עצמו כאזרח סוג ב', הרבה בגללנו, לא מעט בגללם.

בגלל תשדירים כאלה, הם מוצאים עצמם מכלל ישראל, הם יוצרים ניכור ואנטי, אולי התשדירים מקרבים אליהם יותר מצביעים אך בד בבד הם מרחיקים את החברה הערבית מגבולות מתחם הסבירות. הלוואי והפוליטיקאים הערבים אינם מהווים שופר לחברה הערבית כאן, הלוואי וגם לערבים יש מנהלי קמפיין דפוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully