וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הקורונה בתל אביב: יפו ודרום העיר במוקד ריכוז החולים החדשים

15.6.2020 / 9:51

ניתוח נתוני התחלואה בעיר מעיד על התפרצות בשכונות עג'מי וגבעת העלייה ביפו, וכן בשכונת התקווה, ומתחמי שוק לוינסקי והתחנה המרכזית. במשרד הבריאות חוששים מהתפשטות מהירה יותר של המגיפה באזורים אלה בשל צפיפותם. שיעור הנדבקים שאובחן אתמול כפול משאר חלקי הארץ

צילום: לע"מ

(בווידאו: הצהרת נתניהו בעקבות התחלואה בקורונה)

מניתוח נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בתל אביב שפורסמו היום (שני) עולה כי השכונות המרכזיות בהן קיים ריכוז החולים החדשים הגדול ביותר נמצאות ביפו ובדרום העיר. עוד עולה כי שיעור הבדיקות שנמצאו חיוביות אתמול בעיר הוא 3.4% - כפול משיעורן בשאר חלקי הארץ.

הנתונים פורסמו על ידי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה, גוף משולב המספק מידע על התפתחות הנגיף בישראל. בין השכונות שבהן נרשמה התחלואה - עג'מי, מרכז יפו, גבעת העלייה, וכן שכונת התקווה, אזור שוק לוינסקי ומתחם התחנה המרכזית. החשש שבעקבות הצפיפות בשכונות קיים סיכון להתפשטות מהירה יותר של המגיפה.

שוק הכרמל, תל אביב 22 במרץ 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
חשש להתפרצות מוגברת בשל הצפיפות. דרום תל אביב/ראובן קסטרו

מניתוח 80 מקרי ההדבקה שידוע היכן התרחשו עולה כי רובם המכריע (73%) התרחש בתוך המשפחה. 10% נדבקו לאחר שנחשפו לחולה מאומת בבניין מגורים משותף, 9% במוסד לימודי, 5% באירוע או בבילוי משותף. 3% נחשפו כפי הנראה - במקום העבודה.

מתחילת החודש ועד אתמול, אובחנו בתל אביב-יפו 324 נדבקים בנגיף, ובשלב זה ישנם 397 חולים פעילים. על פי הנתונים שפרסם מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה, 140 מהנדבקים הם מקרב אוכלוסיית העובדים הזרים ומבקשי המקלט. רק 60 מתוכם הועברו למתקן בידוד לחיוביים לנגיף, בעוד שהשאר נמצאים בעיר.

פריסת החולים ברחבי העיר תל אביב 15 ביוני 2020. -, אתר רשמי
פריסת החולים ברחבי העיר תל אביב 15 ביוני 2020/אתר רשמי, -

עוד עולה כי נכון לאתמול, 47% מהנדבקים הם בגילאי 49-20, בעוד ש-29% בגילאי 19-0. 13% מהמאובחנים הם בגילאי 69-50 ורק 2% בגילאי 89-70. לא ידוע מהו גילם של כ-9% מהנדבקים.

בעקבות הנתונים, הגופים החברים במרכז המידע, בהם גורמי אקדמיה ומשרד הבריאות, המליצו להגביר את מאמצי ההסברה הייעודית לאוכלוסיות שונות בעיר. כמו כן הומלץ להגביר את היקף הבדיקות והאכיפה בעיר.

אתמול עדכן משרד הבריאות כי במהלך היום אובחנו 83 נדבקים חדשים בקורונה, מספר נמוך ביחס לימים האחרונים. עם זאת, היקף הבדיקות היה נמוך יותר בהשוואה ליממה הקודמת. כך, אתמול מחצות נערכו 4,791 בדיקות קורונה, בעוד שלפני יומיים התבצעו 6,937 בדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully