וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נכים חסמו את כביש החוף: "האוצר לא מיישם התחייבויותיו"

ארגוני נכים חסמו את התנועה באזור מחלף נתניה לכיוון דרום, זאת מאחר שלטענתם האוצר אינו מעכב את יישום הפעימה השלישית בהגדלת קצבאותיהם. כוחות משטרה פינו אותם מהכביש ופתחו אותו חזרה. "איננו שמחים לשבש פעילות, זו מהאפשרויות הבודדות העומדות לרשותנו"

צילום: שלומי גבאי

עשרות נכים חסמו הבוקר (שני) את כביש החוף במחלף נתניה לכיוון דרום, זאת במסגרת מחאתם נגד העיכוב ביישום הרפורמה להגדלת קצבאות הנכות. ארגוני הנכים, בהובלת ארגון "הנכים הופכים לפנתרים" התמקמו בתחנת הדלק במקום, לא אפשרו את המשך התנועה כסדרה ואף נשכבו על הקרקע. כוחות המשטרה פינו אותם מהכביש, ופתחו את נתיב 1 לדרום חזרה. במקום נרשמים עומסי תנועה כבדים.

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ומייסד עמותת "נכה לא חצי בן אדם", אמר כי "מצוקת הנכים מחייבת שינוי סדר העדיפויות ופעולות מהירות, כגון הגשת תזכיר חוק ממשלתי עוד השבוע". לדבריו, "איננו, ואני באופן אישי, שמחים לחסום כבישים ולשבש פעילות בעיקר בימים קשים אלה, אך פעילות זו והעתירה שהגשנו לבג"ץ הן מהאפשרויות הבודדות העומדות לרשותנו לעורר מודעות ולסיים את הסאגה הזאת, שנמשכת יותר מדי זמן".

הפגנת נכים, נתניה 15 ביוני 2020. שלומי גבאי
מחאה בעקבות עיכוב ביישום הרפורמה. מחלף נתניה, הבוקר/שלומי גבאי

ארגוני הנכים חידשו לאחרונה את מחאתם נגד הממשלה, לאחר שלדבריהם האוצר מתעכב באופן מכוון, כדי לא לשלם את הפעימה השלישית במסגרת הרפורמה. כמו כן, לדבריהם האוצר אינו מעביר לארגונים השונים את תאריך היעד ליישום הפעימה וכן את הסכום שאמור להיכנס לחשבונות הנכים.

לפני כחודש יצאה שיירת כלי רכב מעתלית לכיוון מחלף השלום בתל אביב. מארגני ההפגנה, בהם ארגוני הנכים, הקשישים ומטופלי הקנאביס הרפואי, עיכבו גם אז את התנועה לאורך כביש החוף דרומה, עד שהגיעו למחלף השלום בשעות הצהריים.

עוד בוואלה!

ארגוני הנכים מחדשים את המחאה בכבישים: "מספיק לשקר אותנו"

לכתבה המלאה
הפגנת נכים, נתניה 15 ביוני 2020. שלומי גבאי
מחלף נתניה, הבוקר/שלומי גבאי

"ממשלת ישראל גורמת לציבור הנכים והקשישים שואה שלא נראתה מעולם במדינת ישראל", טענו אז המארגנים. "היא תישא באחריות ואנו מאשימים אותה, ורק אותה, בכל המהלכים וההתנגדויות שלה כלפי ציבור הנכים והקשישים במדינה, בכך שלא מאפשרת ליישם את הפעימה השלישית".

(עדכון ראשון: 08:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully